چگونه به سفارت اتریش رفتم و انلاین وقت گرفتم

آیا برای گرفتن ویزای اتریش نیاز به دعوتنامه داریم؟

به دلیل غنای فرهنگی و زیبایی های طبیعی اتریش، این مقصد به عنوان یکی از پرطرفدارترین کشورهای اروپایی است که افراد از سراسر جهان اشتیاق بسیار زیادی برای کسب تجربه و سفر به این منطقه را دارند. بنابراین متقاضیان سفر به اتریش اغلب این سوال برایشان مطرح می شود که "آیا برای گرفتن ویزای اتریش نیاز به دعوتنامه داریم؟" در ادامه می توانید در این مورد توضیحاتی را مطالعه کنید.

از چه روش هایی می توانیم دعوتنامه اتریش را دریافت کنیم؟

با توجه به هدف افراد از سفر به کشور اتریش نوع دعوتنامه آنها نیز متفاوت می باشد و متقاضیان نمی توانند از یک نوع دعوتنامه خاص برای مقاصد دیگری استفاده نمایند.

از انواع دعوتنامه ها می توان دعوتنامه توریستی یا خویشاوندی که از طرف اقوام و آشنایانی که در کشور اتریش زندگی می کنند و برای متقاضیان ارسال می شود، دعوتنامه تجاری، تحصیلی و دعوتنامه کاری از طرف یک شرکت یا کارفرما یا دعوتنامه نمایشگاهی و دعوتنامه هایی که برای شرکت افراد در سمینارها و کنفرانس ها صادر می شود را عنوان کرد.

مراحل گرفتن ویزای اتریش چگونه است؟

اتریش یکی از کشورهای حوزه شینگن می باشد و گرفتن ویزای شینگن اتریش و مراحل و مدارک آن مشابه ویزای شینگن است بنابراین افراد با داشتن ویزای آن می توانند به دیگر کشورهای این منطقه نیز سفر کنند. بررسی درخواست هرگونه ویزا فقط با تعیین وقت سفارت اتریش امکان پدیر می باشد. دعوتنامه می تواند یکی از مدارکی باشد که برای گرفتن ویزا کمک کننده باشد و شانس اخذ ویزا را بالا می برد اما نمی توان اطمینان داشت که با وجود دعوتنامه ویزای شما قطعی خواهد بود. بعد از گرفتن دعوتنامه متقاضی باید برای گرفتن وقت سفارت اتریش و ثبت درخواست ویزای شینگن اتریش اقدام کند. برای گرفتن ویزا علاوه بر دعوتنامه، هدف، برنامه سفر و مدارک دیگر شما نیز باید به اندازه کافی کامل و قابل اثبات باشد.

انواع ویزای اتریش

  • ویزای نوع A یا ویزای کوتاه مدت نوع A یا ویزای ترانزیت فرودگاهی
  • ویزای نوع B یا ویزای کوتاه مدت نوع B
  • ویزای نوع C یا ویزای کوتاه مدت توریستی یا خویشاوندی
  • ویزای نوع D یا ویزای اقامت و ویزای تجاری اتریش
  • ویزای کار اتریش
  • ویزای تحصیلی اتریش
  • ویزای خویشاوندی اتریش
  • چطور وقت سفارت اتریش بگیریم؟

همانطور که اشاره شد افراد با توجه به نوع سفر بعد از رزرو وقت سفارت اتریش، درخواست ویزای مورد نظرشان که از طریق وبسایت شرکت VFS انجام می شود را ثبت می کنند.

آیا می توانم بدون گرفتن وقت سفارت اتریش به سفارت اتریش مراجعه کنم؟

برای افزایش کیفیت پاسخدهی به درخواست متقاضیان روند ثبت درخواست و تعیین وقت سفارت اتریش فقط به شرکت بین المللی VFS که نماینده رسمی سفارت اتریش می باشد سپرده شده است. بنابراین بدون وقت سفارت اتریش، به ندرت در موارد خاص با دلایل ویژه امکان مراجعه وجود دارد.

بعد از گرفتن وقت سفارت اتریش چه کار باید کنم؟

بعد از رزرو وقت سفارت اتریش و ثبت درخواست، متقاضیان فرصت دارند مدارک خود را کامل کنند و برای ثبت اطلاعات بیومتریک و ارائه مدارک به صورت حضوری به مرکز ثبت درخواست ویزا مراجعه نمایند و منتظر زمان معین شده برای مراجعه به سفارت باشند. مدت زمان بررسی درخواست ها بین 15-30 روز متغیر خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد