دکتری کانادا

تحصیل در مقطع دکتری کانادا موجب می شود تا دانشجویان به یک سوم از پژوهش های انجام شده در کشور کانادا که در دانشگاه های آن انجام شده است دست پیدا کنند. انجام پژوهش های کلی و تحقیقات جامع کشور کانادا در دانشگاه های این کشور موجب می گردد تا هزینه ی میلیارد دلاری وارد اقتصاد کانادا شود.

شرایط دکترا کانادا

دانشجویانی که علاقه مند به تحصیلات در مقطع دکتری در کانادا هستند این امکان را دارند که با دریافت ویزای تحصیلی کانادا پذیرش دانشگاه های معتبر این کشور را نیز می توانند دریافت نمایند. سرمایه گذاری صورت گرفته بر روی نیروی انسانی از سوی دولت کانادا یکی از مهم ترین اولویت های این دولت به شمار می رود. شرایط دکترا کانادا شرایط خاصی است که از سوی دانشجویان باید در نظر گرفته شود چرا که هر ساله حدود ۱۳۰ هزار دانشجو از کشورهای مختلف جهان برای تحصیل در دوره های دکترا در کانادا درخواست پذیرش می نمایند.

مدارک تحصیل دکتری در کانادا

دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع دکتری جهت دریافت ویزای کانادا باید در نظر داشته باشند پذیرش دانشگاه های کانادا در مقطع PhD دارای محدودیت است و میزان بودجه ای که هر دانشگاه دارد و تعداد استادانی که به آموزش مشغولند در پذیرش دانشجویان متقاضی دخالت دارد. یکی از مزیت هایی که تحصیل در مقطع PhD کانادا دارد اخذ اقامت دائم کانادا می باشد. تحصیل در دوره ی دکتری نیازمند مدارکی است که دانشجویان متقاضی باید جهت پذیرش از دانشگاه های کانادا ارائه نمایند.

  • ارائه ی مدرک لیسانس و فوق لیسانس در دوره ی ۴ سال تحصیلی و دریافت معدل ۱۵
  • ارائه ی سه توصیه نامه از سوی اساتید پیشین
  • داشتن مدرک زبان آیلتس با کمترین نمره ۵/۶ و یا داشتن مدرک تافل با حداقل نمره ۹۰
  • داشتن مدرک GRE با کمترین نمره ۷۰۰
  • داشتن مدرک GMAT در خصوص رشته های حسابداری و مدیریت
  • ارائه ی مقاله های جهانی همچون ISI
  • حضور در کنفرانس هایی که در سطح بین المللی برگزار می گردد
  • ارسال پرونده ی پذیرش به همراه توصیه نامه تایید شده از سوی اساتید

روند پذیرش دکترا در کانادا

در اغلب دانشگاه های کانادا روند پذیرش دانشجویان متقاضی تحصیل دکترا در کانادا به این صورت است که پرونده دانشجویان واجد شرایط به دانشگاه های کانادا ارسال شده و پرونده آن ها در جلساتی که برای پذیرش دانشجویان برگزار می شود بررسی شده و پس از این مرحله با توجه به میزان ظرفیتی که هر دانشکده دارد بهترین دانشجویان متقاضی تحصیل دکتری کانادا می توانند پذیرش را دریافت نمایند. این روند پذیرش دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع PHD کانادا موجب می شود بهترین نیروهای دانشجویی انتخاب شده و برای تحصیل در مقطع دکتری در کانادا تسهیلات بیشتری را اخذ نمایند و مطالعات و پژوهش های بهتری در سطح علمی انجام شود.

زبان تحصیل PHD در کانادا

زبان تحصیل دکتری در کانادا که دانشجویان باید به آن تسلط کامل داشته باشند زبان انگلیسی است و دانشجویانی که در مقطع PhD تحصیل می کنند موظف هستند مدرک زبان آیلتس و یا تافل را با حداقل نمره ای که از سوی مدیران دانشگاه های کانادا مشخص شده ارائه نمایند. زبان تحصیل دکتری در کانادا زبان انگلیسی انتخاب شده چرا که اغلب دروس این دوره ی تحصیلی به زبان انگلیسی آموزش داده می شود و زبانی بین المللی بوده و اغلب دانشجویانی که در دوره ی دکتری در دانشگاه های کانادا تحصیل می کنند به این زبان آشنایی کامل دارند.

هزینه دکتری کانادا

دانشگاه و منطقه ی قرارگیری آن در تعیین هزینه تحصیل در مقطع PhD کانادا تاثیر بسیار زیادی دارد اما دانشجویان متقاضی باید هزینه دکترا کانادا را در حدود ۶۰۰۰ تا ۹۰۰۰ دلار در طول سال در نظر داشته باشند. هزینه زندگی و تحصیل در کانادا که یک دانشجو باید پرداخت نماید با توجه به هزینه های غذا و مسکن و بیمه و هزینه تحصیل در دوره ی دکتری در کانادا مبلغی در حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار به صورت ماهیانه خواهد بود.

دریافت بورس تحصیلی دکتری کانادا

اغلب دانشگاه های کانادا دارای بورسیه های تحصیلی و فاندهای مختلفی برای دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در دوره ی دکتری در کانادا هستند و همین مساله موجب می شود تا آشنایی با این بورسیه ها به عنوان یک مساله مهم به شمار آید. دریافت بورس تحصیلی دکتری کانادا موجب می شود تا دانشجویان متقاضی تحصیل در دوره ی دکتری کانادا بتوانند هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین نمایند. البته باید این نکته را نیز عنوان کنیم که دریافت بورس تحصیلی کانادا اغلب برای دانشجویان مقطع دکتری که از نمره بالایی در خصوص زبان انگلیسی برخوردار هستند و یا مقاله های علمی معتبری را ثبت کرده اند و یا دانشجویانی که در خصوص مدرک جی آر ای نمره ی بالایی را کسب کرده اند تعلق می گیرد.

دانشگاه های کانادا بورس های تحصیلی مختلفی را برای دانشجویان متقاضی در نظر گرفته اند که یکی از آن ها اسکولارشیپ می‌باشد. این بورس تحصیلی برای دانشجویان مقطع دکتری نیز در نظر گرفته می شود و وضعیت درسی آن ها در اخذ این بورس تاثیر بسزایی دارد. دریافت بورس تحصیلی دکتری کانادا از سوی کمپانی های خصوصی و یا دانشگاه های کانادا و یا حتی به وسیله منابع دولتی کانادا تامین می گردد. دانشجویان متقاضی دریافت بورس دکتری کانادا برای اینکه بتوانند این بوررس تحصیلی را دریافت کنند باید از نظر علمی صلاحیت بالایی داشته باشند و مقالاتی را نیز در زمینه علمی نوشته و به ثبت رسانده باشند.

بورسیه grants از دیگر بورس هایی است که در دانشگاه های کانادا به دانشجویانی که دارای نمره زبان بالایی هستند و از نظر صلاحیت علمی در جایگاه بالایی قرار گرفته اند ارائه می شود. بورسیه دیگری نیز وجود دارد که به نام bursaries نامیده می شود و متقاضیان دریافت بورس تحصیلی مقطع دکتری کانادا در صورت نیاز مالی می توانند آن را دریافت نمایند.

البته در خصوص دانشجویان بین المللی این دو بورس تحصیلی کمتر مد نظر قرار داده می شود. تحصیل در دوره ی دکتری در کانادا دارای هزینه های بالایی است که دریافت بورسیه دکتری کانادا می تواند بخش بزرگی از این هزینه ها را جبران نماید و به این ترتیب دیگر دانشجویانی که در مقطع دکتری تحصیل می کنند نیازی به کار دانشجویی در کانادا به صورت هفتگی نخواهند داشت.

راهنمای اخذ ویزای شینگن بدون نیاز به سند ملکی

اخذ ویزای شینگن بدون سند ملکی

متن اصلی

اخذ ویزای شینگن بدون سند ملکی چطور امکان پذیر است؟ آیا می‌توانیم به جای سند ملکی چیز دیگری نزد سفارت بگذاریم تا بتوانیم ویزای شینگن را بگیریم؟

برای رسیدن به جواب این سوال ها، در قدم اول باید بررسی کنیم که سند ملکی در چه صورتی برای اخذ ویزا ضروری است. در قدم دوم به این موضوع خواهیم پرداخت که به جای سند ملکی چه چیزهایی را می‌توان به افسران سفارت ارائه کرد.



ضروری بودن سند ملکی برای اخذ ویزای شینگن

عده‌ای از متقاضیان به محض شنیدن اینکه برای گرفتن ویزای شینگن نیاز به سند ملکی هست، سریع جبهه می‌گیرند. چرا که این افراد باور دارند که ملک و املاک آن‌ها ربطی به سفرشان به اروپا ندارد. البته این گفته پر بیراه هم نیست.

اما سند ملکی برای افراد زیادی از اروپا دوستان توانسته مشکل ویزا را حل کند. بعضی از افراد دارایی قابل توجهی در حساب بانکی‌شان ندارند، به همین خاطر نمی‌توانند گواهی تمکن مالی را برای اخذ ویزای توریستی و..به سفارت کشورهای اروپای ارائه کنند.

اینجاست که سند ملکی می‌تواند یک راهکار برای اخذ ویزای شینگن باشد. با ضمیمه کردن این سند در پرونده مدارک، می‌توانید به سفارت نشان دهید که شما برای خودتان اندوخته‌ای دارید که می‌توان پشتوانه شما باشد.

البته اینکه افسران سفارت تصمیم بگیرند تنها روی این سند به شما ویزای شینگن بدهند یا نه، به خودشان بستگی دارد و نمی‌توان نظر قطعی دارد که سند خانه می‌تواند ویزای شینگن را بی‌بروبرگرد برایتان بیاورد.

درست است که سند ملکی پشتوانه مالی متقاضی را ثابت می‌کند، اما هیچ کجا ذکر نشده که باید حتماً در پرونده اخذ ویزا باشد. بنابراین خیالتان از این بابت راحت شود که اخذ ویزای شینگن بدون سند ملکی هم امکان پذیر است و نیاز نیست اول خانه و ملک و املاک بخرید و بعد برای رفتن به اروپا اقدام کنید.


اخذ ویزای شینگن بدون سند ملکی با جایگزین‌های مالی

سفارت‌های کشورهای اروپایی می‌خواهند بدانند که شما دستتان به دهانتان می‌رسد و در کشور غریب برای تأمین هزینه‌های سفرتان در نمی‌مانید.به همین خاطر هم است که از متقاضیان اخذ ویزای شینگن می‌خواهند که هر جور شده گواهی نشان دهنده تمکن مالی شان را ارائه کنند.

این گواهی گردش حساب مالی شش ماهه فرد را نشان می‌دهد. با توجه به این گردش مالی، افسران سفارت میزان توانایی متقاضی را برای سفر به اروپا را تعیین می‌کنند.

البته کسانی هستند که نیاز به ارائه این گواهی ندارند. افرادی که دعوت‌نامه‌ای از خویشاوندانشان که در اروپا ساکن هستند دارند، نیازی نیست که گواهی تمکن مالی را ارائه کنند. چرا که طبق این دعوت‌نامه، میزبان متعهد شده که خرج و مخارج مهمان را در سفر را بر عهده بگیرد.

از جمله دیگر افرادی که می‌توانند از طریق اخذ ویزای شینگن بدون سند ملکی به خاک اروپا وارد شوند، می‌توان به دانشجوهای دوره دکتری که بورسیه کامل تحصیلی دارند اشاره کرد. طبق این بورسیه، دانشگاه متعهد می‌شود که کلیه مخارج تحصیل و زندگی دانشجو را در طول تحصیل بپردازد.

۲۵ تا از مهمترین سوالات روز مصاحبه ویزای شینگن

روز مصاحبه برای ویزای شینگن را نباید تنها جلسه‌ای فرمالیته برای ارائه مدارک تکمیلی و یا گفتگو با افسر ویزا در خصوص مدارک ارائه‌شده دانست؛ بلکه باید آن را جلسه‌ای برای ارتباط عمیق‌تر و ارائه برخی پاسخ‌ها و توضیحات دقیق در خصوص هدف، برنامه و دلایل سفر دانست. در واقع باید گفت سوالات ویزای شینگن و پاسخ‌هایی که متقاضی ویزا ارائه می‌دهد در کنار مدارکی که از پیش ارائه‌شده، آفیسر پرونده را به این جمع‌بندی خواهد رساند که آیا درخواست متقاضی باید ویزا شود یا خیر؟! با این مقدمه قصد داریم برخی از مهم‌ترین سوالات ویزای شینگن در روز مصاحبه را باهم مرور کنیم و پاسخ‌هایی که بر اساس تجربه ما ثابت‌شده است می‌توانند افسر ویزا را مجاب به تأیید پرونده نمایند، در اختیار شما قرار دهیم. پرسش‌هایی که گاه شخصی هستند و لزوماً ارتباطی به درخواست ویزا و یا برنامه سفر متقاضی ندارند.

این نکته را هم در ذهن داشته باشید که هرگونه تناقضی در پاسخ‌های ارائه‌شده می‌تواند به‌راحتی موجب ریجکت ویزای شینگن شما شود، پس خواندن دقیق این مطلب را به همه متقاضیان اخذ ویزای شینگن توصیه می‌کنیم.

ویزای شنگن
ویزای شنگن

۲۵ سوال مهم ویزای شینگن در روز مصاحبه

پیش از طرح سوالات ویزای شینگن و ارائه پاسخ آن‌ها باید به این نکته اشاره‌کنیم که این نمونه سوالات تنها مختص ویزای شینگن و یا سفارتی خاص در حوزه اروپا نیست. بلکه می‌تواند برای تمامی کشورها همچون نمونه سوالات ویزای هلند و یا آلمان کاربرد داشته باشد. بسیاری از این پرسش‌ها حتی برای کشورهایی غیراروپایی همچون آمریکا و استرالیا هم به کار می‌آیند. توجه داشته باشید هدف آفیسر پرونده از طرح این سوالات تخمین توانایی شما در پاسخ به سؤالات، صداقت و همچنین دقیق بودن پاسخ‌ها است. پس در پاسخی که ارائه می‌دهید نهایت دقت را داشته باشید.

مهم‌ترین سوالات ویزای شینگن در روز مصاحبه عبارت‌اند از:

  • سوال ۱: آیا متأهل هستید؟ اگر بله، شغل همسرتان چیست و از ازدواجتان چند سال می‌گذرد؟

اگر متأهل هستید با دقت تاریخ ازدواجتان را اعلام کنید، هرگونه تردید و یا اشتباه در اعلام تاریخ ازدواج می‌تواند به معنی عدم صداقت شما تعبیر شود. اگر هم متأهل نیستید، تنها بگویید مجرد هستم و یا متارکه کرده‌ام.

  • سوال ۲: آیا در سفر همراه دارید؟

تنها با بله یا خیر پاسخ دهید اما فراموش نکنید در صورت همراه داشتن باید نسبت وی با خود را بگویید.

  • سوال ۳: چرا به ویزای ۱ ماهه و یا ۳ ماهه شینگن نیاز دارید؟ آِیا می‌توانید سفرتان را کوتاه‌تر کنید؟

درصورتی‌که از طریق آژانس‌های مسافرتی اقدام نکرده‌اید و برنامه سفرتان با تورهای گردشگری هماهنگ نیست، حتماً به این نکته اشاره‌کنید که قصد دارید از جاذبه‌های گردشگری در سایر کشورهای حوزه شنگن نیز دیدن کنید بنابراین با ویزایی ۱۰ روزه قادر به این کار نخواهید بود.

  • سوال ۴: می‌توانم مدارک مالی (نظیر پرینت گردش حساب و یا موجودی حساب بانکی) شما را ببینم؟

بدون کوچک‌ترین تعلل و یا امتناعی مدارک مالی خود را به افسر پرونده نشان دهید.

  • سوال ۵: آیا بیمه مسافرتی دارید؟

همان‌طور که می‌دانید بیمه مسافرتی یکی از الزامات اخذ ویزای شینگن است و حتماً بیمه مسافرتی خود را در روز مصاحبه به همراه داشته باشید و به افسر ویزا نشان دهید.

  • سوال ۶: آیا نامه مرخصی برای طول سفر دارید؟

یکی دیگر از سوالات ویزای شینگن در زور مصاحبه به نامه مرخصی شما مربوط می‌شود. حتماً نامه مرخصی از شرکت، اداره و یا سازمان محل خدمت خود به همراه مهر و امضا رسمی به همراه داشته باشید. در غیر این صورت تلاش شما برای متقاعد کردن شفاهی افسر ویزا عموماً به نتیجه نخواهد رسید.

  • سوال ۷: آیا فرزند دارید؟ اگر بله چند سالشان است و چه‌کار می‌کنند؟

گاهی به یادآوردن تاریخ دقیق تولد فرزندان و یا نام دانشگاه و حتی شغل و محل کار آن‌ها در روز مصاحبه دشوار می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم حتماً از قبل تاریخ تولد فرزندان و نام دانشگاه و رشته تحصیلی آن‌ها را مرور کنید تا در پاسخ به این سؤال ویزای شینگن دچار مشکل نشوید.

  • سوال ۸: آیا از دوستان و یا اعضا خانواده‌تان کسی در کشورهای عضو پیمان شینگن زندگی ‌می‌کنند؟

حتماً پیش از حضور در مصاحبه، فهرست دوستان، آشنایان و یا اقوامی که در اروپا دارید را آماده کنید و نام و موقعیت آن‌ها در اروپا را به ذهن بسپارید. اگر از اشاره به این افراد امتناع کنید و یا فراموش کنید، می‌تواند به این معنی باشد که از پاسخ طفره رفته‌اید.

  • سوال ۹: آیا با فرد و یا افرادی که سابقه اقدامات تروریستی داشته‌اند ارتباط دارید؟

این سؤال را شخصی در نظر نگیرید و به آن واکنش منفی نشان ندهید. با خونسردی از چنین اقداماتی در هرجائی دنیا اعلام انزجار کنید و بگویید هیچ‌وقت با چنین افرادی ارتباطی نداشته‌اید.

  • سوال ۱۰: آیا بلیط هواپیما خریده‌ یا رزرو کرده‌اید؟

با نشان دادن بلیط هواپیما و یا تأییدیه رزرو بلیط رفت‌وبرگشت به آفیسر پرونده نشان دهید که مصمم به سفر به کشور مقصد و بازگشت در زمان مقرر هستید. به خاطر داشته باشید خرید بلیط افسر را به صدور ویزا مجاب نمی‌کند پس تنها رزرو بلیط هواپیما کفایت می‌کند.

  • سوال ۱۱: آیا تاکنون به کشور دیگری سفر کرده‌اید؟

این سؤال ویزای شینگن در روز مصاحبه برای بررسی فاکتور سابقه سفر یا Travel History پرسیده می‌شود. اگر به کشوری دیگری سفر داشته‌اید طبعاً باید به این سؤال پاسخ مثبت دهید و حتی آن‌ها را نام ببرید.

  • سوال ۱۲: از کجا مطمئن باشیم که پیش از پایان اعتبار ویزا، به کشورتان بازخواهید گشت؟

این یکی از مهم‌ترین سوالات ویزای شینگن در روز مصاحبه خواهد بود و پاسخ شما به آن بسیار مهم است. با اشاره دقیق و محکم به پیوندهای خویشاوندی قوی خود در کشور مبدأ (همسر، فرزندان، پدر و مادر و …) تحصیلات نیمه‌کاره، موقعیت شغل، املاک و دارایی‌ها و موارد دیگر افسر ویزا را متقاعد کنید دلایل بسیار زیادی برای بازگشت به کشور خود دارید.

  • سوال ۱۳: چه مدت در اروپا خواهید ماند؟

پاسخ به این سؤال باید کاملاً منطبق بر برنامه سفر شما باشد. برنامه سفر خود را از بر باشید و تاریخ بلیط برگشت را به‌خوبی به خاطر بسپارید. فراموش نکنید مدت اعتبار ویزای شینگن شما به برنامه سفرتان بستگی دارد. از سوی دیگر اگر نتوانید برنامه سفرتان را به‌خوبی بیان کنید و یا تاریخ بازگشت خود را فراموش کنید، مطمئن باشید دچار مشکل خواهید شد.

  • سوال ۱۴: هزینه سفرتان چقدر است؟

پیش از حضور در مصاحبه ویزای شینگن با دقت تمامی هزینه‌های سفر خود را تخمین بزنید. این عدد باید شامل زمان بازگشت به کشور و انتقال از فرودگاه به منزل هم باشد. با ارائه مدارک مالی خود و هزینه تخمینی سفر فرد مسئول را قانع کنید برآورد دقیقی از هزینه سفر خود دارید و می‌توانید این هزینه‎‌ها را تأمین کنید.

  • سوال ۱۵: حقوق بازنشستگی شما چقدر است؟

این مورد هم یکی از سوالات ویزای شینگن در روز مصاحبه هست که باید بلافاصله به آن پاسخ دهید. اگر تردید کنید و یا عدد متناقضی با آنچه در مدارک شما آمده، اعلام کنید افسر ویزا را به تردید خواهید انداخت.

  • سوال ۱۶: آیا نخستین بار است که به حوزه شنگن سفر می‌کنید؟
شنگن
شنگن
  • سوال ۱۷: چه اطلاعاتی درباره کشوری که می‌خواهید به آن سفر کنید، دارید؟

این سؤال ویزای شینگن در روز مصاحبه از آن دست پرسش‌های انحرافی است که افسر ویزا از طریق آن می‌خواهد به هدف از سفر شما پی ببرد. اگر برای ویزای توریستی شینگن اقدام کرده‌اید پس طبعاً باید از جاذبه‌های گردشگری کشور مقصد خود اطلاعات مختصری داشته باشید. حتی می‌توانید به فرهنگ، جغرافیا، آب‌وهوا و غذاهای مشهور کشور مقصد نیز اشاره‌کنید.

  • سوال ۱۸: حیطه فعالیت شرکت شما چیست؟

سعی کنید خلاصه‌ای مفید از فعالیت‌ شرکت و یا اداره محل کار خود ارائه دهید. خیلی وارد جزئیات نشوید و تنها به حیطه فعالیت و مسئولیت خود اشاره‌کنید. اگر صاحب شرکت هستید می‌توانید به برخی از مهم‌ترین دست‌آوردهای شرکت نیز اشاره‌کنید. اما از جواب‌های طولانی و خسته‌کننده پرهیز کنید.

  • سوال ۱۹: تحصیلاتتان در چه حد است؟

توضیحی مختصر در خصوص آخرین مدرک تحصیلی خود و رشته‌ای که در آن تحصیل‌کرده‌اید ارائه کنید. نیازی نیست تمامی مقاطع تحصیلیان را نام ببرید. ذکر آخرین مدرک تحصیلی، نام دانشگاه و کار مرتبط احتمالی با رشته تحصیلی کفایت می‌کند. اما سال اخذ مدارک در مقاطع مختلف تحصیلی‌تان را به خاطر بسپارید.

  • سوال ۲۰: هدف از سفرتان چیست؟

شاید بتوان گفت این پرسش یکی از مهم‌ترین سوالات ویزای شینگن در روز مصاحبه هست. اساس همه‌چیز حول دو سؤال اصلی می‌چرخد: هدف از سفر، ضمانت بازگشت. بنابراین خود را برای این سؤال آماده کنید. اگر برای گشت‌وگذار می‌روید به‌صراحت آن را اعلام کنید و اگر هم هدف دیگری همچون تحصیل، شرکت در نمایشگاه یا سمینار و یا درمان دارید باید با صراحت و ارائه مدارک لازم بیان کنید.

  • سوال ۲۱: چه دارایی‌هایی در کشورتان دارید؟

در پاسخ به این سؤال می‌توانید بدون مشکل تمامی دارایی‌های خود را نام ببرید. خانه، ویلا، مطب، باغ، مغازه و حتی خودروی شما جز دارایی‌های شما هستند و می‌توانید از آن‌ها نام ببرید.

  • سوال ۲۲: در صورت ریجکت ویزا، چه می‌کنید؟

هدف افسر ویزا از طرح این پرسش در روز مصاحبه این است که بداند چه‌کارهایی در آینده باید انجام دهید. بنابراین با خونسردی برنامه کاری خود در آینده اعم از تحصیل و یا کارهای دیگر را اشاره‌کنید و به افسر ویزا این اطمینان را بدهید که کارهای زیادی برای انجام در کشور خود دارید. ادامه تحصیل، ادامه کار، بزرگ کردن فرزندان همگی از مواردی هستند که می‌توانید به آن‌ها اشاره‌کنید.

  • سوال ۲۳: محل اقامت شما در طول سفر کجاست؟

این مورد هم بدون شک یکی از مهم‌ترین سوالات ویزای شینگن در روز مصاحبه خواهد بود. باید برای تمام شب‌های اقامت خود در طول سفر هتل رزرو کرده باشید و نام آن را به خاطر بسپارید. اگر دعوت‌نامه دارید و قرار است کسی میزبان شما در اروپا باشد باید نام میزبان و آدرس محل سکونت (شهر و خیابان) وی را به‌طور دقیق بیان کنید. کوچک‌ترین تردید و یا تناقضی در پاسخ به این سؤال به‌راحتی می‌تواند به ریجکت ویزای شما بیانجامد.

  • سوال ۲۴: در طول سفر از چه کشورهایی در حوزه شنگن دیدن خواهید کرد؟

همان‌طور که می‌دانید با ویزای شینگن می‌توانید به ۲۶ کشور اروپا سفر کنید اما این سؤال به این دلیل پرسیده می‌شود که آفیسر پرونده مطمئن شود شما از برنامه سفر خود به‌طور کامل اطلاع دارید. برای مثال اگر از طریق تور ترکیبی اروپا (ایتالیا-هلند-سوئیس) برای ویزای شنگن اقدام کرده‌اید باید بدانید چند شب در ایتالیا می‌مانید و چند شب در دو کشور دیگر و نام تمامی کشورهای موجود در تور ترکیبی را با دقت اعلام کنید.

  • سوال ۲۵: آیا مالیات درآمد خود را پرداخت می‌کنید؟

پاسخی که افسر ویزا مایل است در قبال این پرسش بشوند، بله است. با ارائه مدارک مالیاتی خود به او ثابت می‌کنید که شهروندی مسئولیت‌پذیر هستید.

دیگر نگران اخذ ویزای شینگن نباشید

آنچه که باید در مورد ویزای شینگن بدانید :

بسیاری از افراد تصور میکنند که یک ویزا به معنی تضمین ورود به محدوده شینگن است. اما یک ویزای شینگن فقط به معنی تضمین رسیدن به یکی از مرزهای شینگن است, نه بیشتر. پس از آن مقامات مرزی شینگن تصمیم میگیرند که به شما اجازه ورود داده و یا به دلایلی از ورودتان به محدوده شینگن جلوگیری بعمل آورده و شما را به کشوری در خارج از شینگن که از آن آمده اید اخراج کنند. مقامات مرزی ویزای شینگن قانونا میتوانند حتی در صورت دارا بودن ویزای معتبر, از ورود شما به شینگن جلوگیری بعمل آورده و شما را به کشوری که از آن آمده اید اخراج کنند. برای مثال ممکن است فرد با ارائه مدارک جعلی و یا تقلب دیگری در سفارتخانه موفق به گرفتن ویزا شده باشد. از جمله به همین دلیل مرزها ورودی شینگن این حق را دارند که همه مسافرین ورودی دارای ویزا را مورد کنترل مجدد قرار دهند و در صورتی که دارای شرایط ورود نباشند از ورود آنان به محدوده شینگن جلوگیری بعمل آورند.

چگونه می توانم برای گرفتن ویزای شینگن اقدام کنم؟

هر آدمی اجازه دارد برای ویزای شینگن درخواست بدهد، به شرطی که بتواند تمام مدارک مورد نیاز را به ترتیب ارائه کند و برای نگهداری از خود در طول اقامت اش در منطقه ی شینگن استطاعت مالی داشته باشد.

اما نگران نباشید!!!


ویزای مولتی کانادا چیست؟

کسانی که معمولاً در طول سال برای ملاقات با خانواده خود به کشور کانادا می روند یا کسانی که فعالیت تجاری آنها در این کشور زیاد است می‌توانند از ویزای مولتی کانادا یا ویزای چند بار ورود استفاده کنند. کشور کانادا یکی از معدود کشورهای دنیا محسوب می شود که برای گردشگران و اتباع سایر کشور های دنیا ویزاهای مختلف با اهداف متفاوت صادر می کند تا کنترل بهتری نسبت به ورود و خروج مرزهای خود داشته باشد.

با توجه به اینکه تعداد درخواست برای ویزای مولتی کانادا یا ویزای مالتیپل ۵ ساله کانادا زیاد است در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد و شرایط لازم برای گرفتن این ویزا را معرفی می‌کنیم.


ویزای مولتی کانادا چیست؟

ویزای مولتی کانادا یا ویزای مالتیپل کانادا یک نوع ویزای خاص صادر شده از طرف سفارت کشور کاناداست که مسافر می تواند در طول یک دوره پنج ساله به طور دائم از آن استفاده کرده و در هر بار امکان اقامت ۶ ماه را در این کشور دارد. با توجه به اینکه فرد برای چندین بار ورود و خروج به کشور کانادا مشکل خاصی ندارد، از اصطلاحاتی مانند ویزای چندبار ورود هم برای آن استفاده می‌شود.

به خاطر داشته باشید که کشور کانادا به عنوان یک کشور مهاجر پذیر شناخته می شود بسیاری به کانادا مهاجرت می کنند و به همین دلیل نسبت به اخذ ویزا و تردد گردشگران و مسافران حساسیت ویژه‌ای به خرج می دهند. ویزای مولتی کانادا برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ معرفی شد تا هم دردسر مسافران و گردشگران را کمتر کنند و هم کنترل بهتری نسبت به ورودی ها و خروجی های مرز خود داشته باشند.

تفاوت ویزای مالتیپل با ویزای سینگل و اینکه چرا پنج سال است؟

نسل اولیه ویزا های صادر شده از طرف کشور کانادا برای یک بار ورود بود که تحت عنوان ویزای سینگل کانادا شناخته می‌شدند. اما با توجه به اینکه آمار متقاضیان برای ورود و خروج از کشور کانادا افزایش یافت، ویزای چندبار ورود یا همان ویزای مولتی کانادا معرفی شد تا افرادی که خانواده های آنها در این کشور مقیم هستند راحت تر تردد داشته باشند.

نکته مهم دیگری که در مورد ویزای مالتیپل ۵ ساله کانادا وجود دارد این است که برای همه کشورها به صورت ده ساله صادر می شود، اما با توجه به اینکه تاریخ انقضا پاسپورت های ایرانی فقط برای ۵ سال اعتبار دارد، در نتیجه برای ایرانی ها به صورت ۵ ساله صادر می شود.

برای اخذ ویزای مولتیپل کانادا چه کاری باید انجام دهیم؟

اگر مطالب قبلی ما را دنبال کرده باشید در آنها گفتیم که شرایط اخذ ویزای کانادا خاص هستند و شما باید به این کشور ثابت کنید که از لحاظ مالی مشکلی برای حضور در این کشور ندارید. پس اگر به دنبال اخذ ویزای مولتی کانادا هستید، باید همه مدارک لازم را فراهم کنید و همچنین زمان اعتبار گذرنامه شما حداقل یک سال باشد. درخواست از طریق سفارت و پرداخت هزینه های مربوط به خدمات مانند انگشت نگاری از مراحل اولیه هستند.

معمولاً یک تا سه ماه لازم است تا شما همه مدارک را در اختیار سفارت قرار دهید و از طریق آنها برای گرفتن ویزا اقدام کنید. در نهایت مدارک شما و شرایط حضور در کشور کانادا برای شما بررسی می شود و از طریق ارسال نامه به شما اعلام می شود که می توانید از ویزای مولتی کانادا استفاده کنید یا خیر.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای مولتی کانادا

مهمترین و اصلی ترین چیزی که در این مسیر به شما کمک می‌کند این است که مدارک را به شکل ایده آل و متناسب با برنامه ریزی سفارت به آنها تحویل دهید. به همین دلیل اقدام فردی برای اخذ ویزای مالتیپل ۵ ساله کانادا با دردسر زیادی همراه است و بهتر است که از مشاوره دیگران کمک بگیرید. اما همراه داشتن مدارک زیر ضروری است:

همراه داشتن پاسپورت فعلی و پاسپورت قبلی، اگر قبلاً ویزا داشته باشید می تواند به شما کمک کند

همراه داشتن یک قطعه عکس ۳ در ۴ رنگی جدید با زمینه سفید که مربوط به زمان نزدیک باشد

اصل و کپی شناسنامه به همراه ترجمه آنها توسط مترجم رسمی نهاد قضایی

حضور در سفارت و تکمیل فرم درخواست ویزای مولتی کانادا و فرم اطلاعات خانوادگی

ارائه مدارکی مانند ترجمه سند ازدواج یا ترجمه اسناد ملکی برای نشان دادن شرایط مناسب مالی

ارائه پرینت گردش حساب در چهار ماه گذشته که باید حداقل ۱۸۰ میلیون تومان گردش داشته باشد و بانک هم آن را تایید کرده باشد

ترجمه گواهی اشتغال به کار یا اشتغال به کار همسر و همچنین ترجمه بیمه برای کارمندان

ارائه دعوتنامه معتبر از طرف یک آشنا از کشور کانادا یا ارائه رزرو هتل

ارائه رزرو بلیط رفت و برگشت به کانادا برای تایید زمان برگشت شما.

اگر این مدارک را مطابق با خواسته سفارت کانادا فراهم کنید اخذ ویزای مولتی کانادا دور از دسترس نیست و شما هم می‌توانید آن را برای یک دوره پنج ساله داشته باشید.