مدت اعتبار ویزای شینگن و مهمترین نکات آن

ویزای شینگن یکی از مشهورترین و پرمتقاضی‌ترین و البته بهترین ویزاهای سراسر دنیا محسوب می‌شود که به دارنده آن امکان سفر به ۲۶ کشور عضو این حوزه از جمله آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا را تا اتمام اعتبار ویزا خواهد داد و علیرغم سختی و پیچیدگی نسبی پروسه دریافت، محبوبیت آن هرساله در حال افزایش است.

در حال حاضر شهروندان بیش از ۱۰۴ کشور دنیا برای سفر به قاره اروپا و این حوزه ارزشمند نیاز به دریافت ویزای شنگن دارند و چیزی که بیش از هر چیز برای متقاضیان دریافت این نوع از ویزا حائز اهمیت است، نکات مرتبط با مدت اعتبار ویزای شنگن است.

اینکه با دریافت ویزای شینگن تا چه مدت اجازه اقامت در این حوزه را خواهند داشت، اینکه اعتبار ویزای شنگن قابل تمدید است و یا اینکه آیا انواع ویزای شنگن دارای اعتباری یکسان برای متقاضیان خواهد بود؟ در ادامه به تمامی نکات مرتبط با اعتبار ویزای شینگن خواهیم پرداخت.اما قبل از آن بد نیست تا مروری بر قوانین جدید ویزای شنگن داشته باشیم.

قوانین جدید اعتبار ویزای شنگن در سال ۲۰۲۰

بنابر اطلاعات ارائه ‌شده در وب‌سایت schengenvisainfo، از تاریخ دوم فوریه تمامی سفارت‌ها و کنسولگری‌های حوزه شنگن ملزم به اجرای قوانین جدید ویزا هستند که موجب افزایش هزینه ۳۳ درصدی درخواست ویزای شنگن می‌شود.

همچنین به دلیل پیاده‌سازی کد بروز رسانی‌شده ویزای شنگن، چندین قانون درخواست ویزای شنگن دست‌خوش تغییر قرار گرفته که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

افزایش هزینه درخواست ویزای شنگن

هزینه درخواست ویزای شنگن که تا پیش از این ۶۰ یورو بوده اکنون به ۸۰ یورو افزایش یافته است، این در حالی است که هزینه درخواست ۳۵ یورویی متقاضیان ۶ تا ۱۲ ساله به ۴۰ یورو تبدیل شده است. البته لازم به ذکر است که هزینه درخواست ویزای شنگن برای کشورهای دارای توافق‌نامه تسهیل ویزا با اتحادیه اروپا کماکان بدون تغییر باقی مانده و هزینه آن ۳۵ یورو است.

کمیسیون اروپا به این نکته اشاره کرده که هزینه درخواست ۸۰ یورویی ویزای شنگن کمافی سابق در مقایسه با استاندارد بین‌المللی و ویزای توریستی ۱۴۳ یورویی آمریکا و ۱۲۶ یورویی چین، ویزای ۹۰ یورویی استرالیا و ۱۴۶ یورویی نیوزیلند کم باقی مانده است.

امکان امضا و ارسال الکترونیکی فرم درخواست ویزا

اتحادیه اروپا به کشورهای عضو این حوزه دستور داده تا به متقاضیان اجازه تکمیل و ارسال فرم درخواست را در صورت امکان بدهد. این بدین معنی است که متقاضیان درخواست ویزا اجازه امضای فرم درخواست خود را به صورت الکترونیکی خواهند داشت.

امکان درخواست ۶ماه قبل از سفر

در حال حاضر این امکان برای متقاضیان ویزای شنگن فراهم شده تا به جای ۳ ماه قبل از زمان سفر از ۶ ماه قبل برای درخواست ویزای شینگن اقدام کنند. این در حالی است که دریانوردان و ملوانان امکان ارسال درخواست خود را از ۹ ماه قبل خواهند داشت.

برون‌سپاری خدمات ویزا به تمامی کشورها

به واسطه کد جدید قوانین، برون‌سپاری خدمات ویزای شنگن به کشورهای بیشتری سپرده می‌شود تا دیگر متقاضیان مجبور به سفر به کشور‌های همسایه برای پر کردن فرم درخواست ویزا نباشند.

از این رو تمامی کشورهای عضو حوزه شنگن باید از طریق سفارت و کنسولگری، عضو دیگر این حوزه و یا یک کارگزاری خدمات ویزای خود را ارائه دهند.

مزایای بیشتر برای مسافران دارای سابقه سفر و ویزای مثبت

آن دسته از متقاضیانی که مکررا برای اهداف کوتاه‌مدتی نظیر کسب و کار، تجارت و یا سایر موارد به حوزه شنگن سفر می‌کنند، از قوانین جدید ویزای شنگن بیشترین استفاده را خواهند برد.

این نوع از مسافران بنابر شرایط زیر و سوابق سفر خود امکان دریافت ویزای مولتی شنگن با حداکثر اعتبار ۵ساله را خواهند داشت:

  • به صورت قانونی از ویزاهای قبلی خود استفاده کرده باشند.
  • دارای شرایط اقتصادی خوبی در کشور مبدا باشند.
  • قصد واقعی ترک حوزه شنگن را پیش از اتمام اعتبار ویزا داشته باشند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد