ویزای شینگن یکی از مشهورترین و پرمتقاضیترین و البته بهترین ویزاهای سراسر دنیا محسوب میشود که به دارنده آن امکان سفر به ۲۶ کشور عضو این حوزه از جمله آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا را تا اتمام اعتبار ویزا خواهد داد و علیرغم سختی و پیچیدگی نسبی پروسه دریافت، محبوبیت آن هرساله در حال افزایش است.
در حال حاضر شهروندان بیش از ۱۰۴ کشور دنیا برای سفر به قاره اروپا و این حوزه ارزشمند نیاز به دریافت ویزای شنگن دارند و چیزی که بیش از هر چیز برای متقاضیان دریافت این نوع از ویزا حائز اهمیت است، نکات مرتبط با مدت اعتبار ویزای شنگن است.
اینکه با دریافت ویزای شینگن تا چه مدت اجازه اقامت در این حوزه را خواهند داشت، اینکه اعتبار ویزای شنگن قابل تمدید است و یا اینکه آیا انواع ویزای شنگن دارای اعتباری یکسان برای متقاضیان خواهد بود؟ در ادامه به تمامی نکات مرتبط با اعتبار ویزای شینگن خواهیم پرداخت.اما قبل از آن بد نیست تا مروری بر قوانین جدید ویزای شنگن داشته باشیم.
بنابر اطلاعات ارائه شده در وبسایت schengenvisainfo، از تاریخ دوم فوریه تمامی سفارتها و کنسولگریهای حوزه شنگن ملزم به اجرای قوانین جدید ویزا هستند که موجب افزایش هزینه ۳۳ درصدی درخواست ویزای شنگن میشود.
همچنین به دلیل پیادهسازی کد بروز رسانیشده ویزای شنگن، چندین قانون درخواست ویزای شنگن دستخوش تغییر قرار گرفته که در ادامه به آنها میپردازیم:
هزینه درخواست ویزای شنگن که تا پیش از این ۶۰ یورو بوده اکنون به ۸۰ یورو افزایش یافته است، این در حالی است که هزینه درخواست ۳۵ یورویی متقاضیان ۶ تا ۱۲ ساله به ۴۰ یورو تبدیل شده است. البته لازم به ذکر است که هزینه درخواست ویزای شنگن برای کشورهای دارای توافقنامه تسهیل ویزا با اتحادیه اروپا کماکان بدون تغییر باقی مانده و هزینه آن ۳۵ یورو است.
کمیسیون اروپا به این نکته اشاره کرده که هزینه درخواست ۸۰ یورویی ویزای شنگن کمافی سابق در مقایسه با استاندارد بینالمللی و ویزای توریستی ۱۴۳ یورویی آمریکا و ۱۲۶ یورویی چین، ویزای ۹۰ یورویی استرالیا و ۱۴۶ یورویی نیوزیلند کم باقی مانده است.
اتحادیه اروپا به کشورهای عضو این حوزه دستور داده تا به متقاضیان اجازه تکمیل و ارسال فرم درخواست را در صورت امکان بدهد. این بدین معنی است که متقاضیان درخواست ویزا اجازه امضای فرم درخواست خود را به صورت الکترونیکی خواهند داشت.
در حال حاضر این امکان برای متقاضیان ویزای شنگن فراهم شده تا به جای ۳ ماه قبل از زمان سفر از ۶ ماه قبل برای درخواست ویزای شینگن اقدام کنند. این در حالی است که دریانوردان و ملوانان امکان ارسال درخواست خود را از ۹ ماه قبل خواهند داشت.
به واسطه کد جدید قوانین، برونسپاری خدمات ویزای شنگن به کشورهای بیشتری سپرده میشود تا دیگر متقاضیان مجبور به سفر به کشورهای همسایه برای پر کردن فرم درخواست ویزا نباشند.
از این رو تمامی کشورهای عضو حوزه شنگن باید از طریق سفارت و کنسولگری، عضو دیگر این حوزه و یا یک کارگزاری خدمات ویزای خود را ارائه دهند.
آن دسته از متقاضیانی که مکررا برای اهداف کوتاهمدتی نظیر کسب و کار، تجارت و یا سایر موارد به حوزه شنگن سفر میکنند، از قوانین جدید ویزای شنگن بیشترین استفاده را خواهند برد.
این نوع از مسافران بنابر شرایط زیر و سوابق سفر خود امکان دریافت ویزای مولتی شنگن با حداکثر اعتبار ۵ساله را خواهند داشت:
با توجه به اینکه اخیرا بسیاری ادعا کرده اند که میشود ویزای توریستی کانادا را به ویزای اقامتی تبدیل کرد لازم است مواردی که در باره ویزای توریستی کانادا بین متقاضیان به اشتباه درک شده توضیح داده شود:
شایان ذکر است جهت دریافت ویزای کانادا می بایست از خدمات پیکاپ ویزا بهره برد.
در نهایت اینکه ممکن است ویزای توریستی در برخی شرایط به شما کمک کند، اما بهتر است ابتدا هدف خود را مشخص کرده و با برنامه برای دریافت ویزا اقدام کنید. لزوما سریع ترین راه، بهترین راه نیست.
مطابق قوانین مهاجرتی کشور کانادا، تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی به شرطی امکان پذیر است که فرد متقاضی شرایط و مدارک لازم برای این کار را داشته باشد. این کار نیز به اعتبار هیچ یک از اعضای خانواده اسپانسر متقاضی خدشه ای وارد نمی کند. اما بایستی در جریان باشید که تبدیل این نوع ویزا به وضعیت پناهندگی امری بسیار ساده و راحت نبوده و مستلزم طی مراحل خاص قانونی می باشد. اما در این زمینه ابتداء متقاضیان لازم است که با شرایط فرآیند درخواست ویزای توریستی و درخواست پناهندگی کانادا 2020 آشنا شده و سپس در جریان مراحل تبدیل ویزای گردشگری کانادا به پناهندگی این کشور قرار گیرند.
ابتداء امر و قبل از بحث درباره تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی لازم است تا درباره خود شرایط دریافت ویزای توریستی مطالبی به حضور خوانندگان گرامی ارائه شود. ویزای توریستی کانادا یا Visitor visa یک نوع اقامت موقتی یا TRV بوده و از نوع ویزاهای مولتیپل (Multiple Entry) یا چند عبوری می باشد. این ویزا برای ایرانیان حداکثر تا 5 سال معتبر بوده و در هر بار ورود نیز هموطنان تا 6 ماه حق اقامت در کانادا را دارند. اما مدارکی که متقاضیان برای اخذ ویزای توریستی کشور کانادا لازم دارند عبارتند از:
نکته قابل اشاره اینکه اولا کلیه مدارک ارائه شده بایستی از قبل به انگلیسی ترجمه رسمی شده و دوما متقاضیان بایستی از قبل و با تعیین وقت سفارت خود را برای انجام انگشت نگاری و انجام امور مربوط به بیومتریک (در سفارت کانادا در ترکیه یا آذربایجان) آماده کنند.
کانادا به افرادی که به خاطر آزار و اذیت در کشور خود به کانادا پناهنده شدند، حفاظت پناهنده یا refugee protection اعطاء می کند. بر طبق قوانین کشور کانادا، اگر کسی به هر طریقی (زمینی، دریایی و یا هوایی) خود را به کانادا برساند می تواند در خاک این کشور درخواست پناهندگی دهد. بنابراین افراد دارای ویزای توریستی کانادا نیز به محض ورود به این کشور می توانند درخواست پناهندگی دهند. درخواست های پناهندگی به کانادا مستقیما به اداره مهاجرت کانادا (IRCC) مراجعت داده شده و این نهاد مسئول رسیدگی به پرونده متقاضیان می باشد. کلا فرآیند درخواست پناهندگی در کانادا پس از تایید اسپانسری حدود 4 ماه طول می کشد. این فرآیند 3 مرحله ای و به صورت زیر می باشد:
اکنون اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا می توان ویزای توریستی کانادا را به پناهندگی تبدیل کرد باید در جواب چنین گفت که این امکان برای متقاضیان فراهم است. اما به دلیل وجود مباحث تحریم بین المللی و روابط شکننده بین دولتین، شرایط برای متقاضیان خارجی مخصوصا هموطنان ایرانی به مراتب دشوارتر از بقیه می باشد. متقاضیان ابتداء با درخواست ویزای توریستی کانادا و اخذ آن با شرایط فوق الذکر می توانند راهی کشور کانادا شوند. پس از ورود به کشور کانادا با ویزای توریستی متقاضیان درخواست پناهندگی خود را به اداره مهاجرت کانادا تحویل می دهند.
با تحویل درخواست پناهندگی به اداره مهاجرت کانادا در واقع استارات فرآیند تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی این کشور کلید می خورد. در همین راستا اداره مهاجرت کانادا (IRCC) پس از دریافت درخواست پناهندگی برای پرونده متقاضی یک وکیل تسخیری منصوب می کند تا وکیل از طرف متقاضی مسئول پیگیری پرونده باشد. پس از بررسی های صورت گرفته توسط IRCC نتیجه تایید یا رد درخواست پناهندگی به متقاضی ارائه می شود. اما باید توجه داشته باشید که مدت زمان رسیدگی به درخواست تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی حتی بیش از یک سال طول بکشد. در اینصورت امکان ریجکتی درخواست متقاضیان بیش از پذیرش آنها می باشد.
خوشبختانه امکان تبدیل ویزای گردشگری کانادا به پناهندگی و سپس در ادامه نیز امکان درخواست تدریجی اقامت دائم کانادا (PR) برای متقاضیان فراهم است. البته ناگفته نماند که تمامی این مراحل نیازمند طی مراحل قانونی و به شرط اقامت و زندگی در کشور کانادا امکان پذیر می باشد. اما پناهندگی و اقامت دائم (PR) کانادا امتیازات مختلفی برای متقاضیان در پی دارد. از جمله این امتیازات می توان به امتیازات مالی، امتیازات تامین اجتماعی و زندگی بهتر خانوادگی به شرح ذیل اشاره کرد:
با توجه به سختی ها و دشواری های پیش روی متقاضیان تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی و جهت بالا بردن شانس موفقیت آنها گرفتن یک وکیل مهاجرتی ماهر و کارآزموده در این زمینه بسیار مهم و حیاتی می باشد. وکیل مهاجرتی با اشراف کامل بر شرایط قانونی مهاجرت به کانادا می تواند متقاضیان را تا مرحله اخذ اقامت دائم (PR) و دریافت مزایا و امتیازات لازم کمک کند.
از مزایای تبدیل ویزای مسافرتی کانادا به پناهندگی آن است که اولا مدت رسیدگی به پرونده آنها از 1 سال به نهایتا 4 تا 5 ماه کاهش یافته و ثانیا از این طریق می توانند در طی فرآیند رسیدگی به درخواست خود تا زمان دست یابی به نتیجه نهایی در کشور کانادا اقامت داشته باشند.
نکته مهم: بخش روادید سفارت تنها مدارکی را می پذیرد که به زبان آلمانی ترجمه شده باشد. لطفا هنگامی که مدارک خود را به بخش حقوقی کنسولی ارایه می دهید به این نکته توجه داشته باشید.
پذیرش مدارک جهت تصدیق/تأیید کپی برای مراجعینی که هفته بعد دارای وقت تعیین شده برای بخش روادید جهت ارایه درخواست می باشند و یا بخش روادید از آن ها ارایه این مدارک جهت تکمیل نقص مدارک را درخواست نموده است، همواره روزهای دوشنبه و پنجشنبه صورت خواهد گرفت.
خواهشمند است به تقسیم بندی زیر توجه فرمایید:
روزهای دوشنبه فقط به کسانی اجازه ورود داده میشود که نوبت مصاحبهشان برای روزهای سهشنبه، چهارشنبه و پنجشنبهی همان هفته باشد.
روزهای پنجشنبه هم فقط به کسانی اجازه ورود داده میشود که نوبت مصاحبهشان برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفتهی بعدش تعیین شده باشد.
مدارکی که با تأخیر و جهت تکمیل مدارک به بخش وایزا تحویل داده میشوند را میتوانید در روزهای دوشنبه یا پنجشنبه کپی برابر با اصل/ تأیید نمایید.
به دلیل تعداد زیاد مراجعین، برای ورود و انجام کار در این روزها تضمینی وجود ندارد، از این رو همچنان گرفتن پیشاپیش وقت پیشنهاد می گردد.
اجازه ورود تنها با ارائه تأییدیه وقت بخش روادید برای هفته بعد و یا درخواست ارائه شده از سوی بخش روادید برای تکمیل نقص مدارک داده خواهد شد.
درصورت تأیید وقت مصاحبه از سفارتخانههای آلمان در دیگر کشورها، باید علاوه بر تأییدیه وقت مصاحبه، تصویر گواهی اقامت مربوط به آن کشور که مصاحبه ویزا در آن انجام خواهد شد را نیز ارایه نمایید. (مثلاً اگر برای گرفتن وقت مصاحبه از سفارت آلمان در گرجستان اقدام نمودهاید، باید کپی گواهی اقامت در گرجستان را ارایه کنید).
تحویل مدارک در روزهای دیگر تنها با وقت قبلی امکان پذیر است
تعیین وقت سفارت را می توانید خودتان و به صورت رایگان از طریق سایت اینترنتی سفارت انجام دهید. در صورتی که تعیین وقت سفارت را به شخص ثالثی واگذار می نمایید، لطفاً توجه داشته باشید که تضمینی از طرف بخش روادید برای اعتبار این اشخاص وجود ندارد.
نکته جدید: از تاریخ 12 بهمن 1394 ( برابر با 01 فوریه 2016) ترجمه های مدارک فارغ التحصیلی شغلی و تحصیلی شما به صورت رایگان تایید و تصدیق نخواهد شد، بلکه فقط کپی آن ها مورد تایید قرار خواهد گرفت. لطفا اطلاعات مربوطه در خصوص روند جدید را از برگه راهنما جهت تایید و تصدیق کپی، دریافت نمایید.
تایید مدارک ایرانی
مدارک رسمی ایرانی را می توان برای استفاده در ادارات آلمان تایید کرد. ادارات و مقام های آلمانی که درخواست مدرک کرده اند، به شما می گویند که آیا تایید سفارت لازم است یا نه. از جمله مواردی که معمولا تایید مدارک ایرانی لازم است عبارت است از تایید طلاقی که در ایران صورت گرفته است.
سفارت این حق را برای خود محفوظ می دارد که در موارد مورد تردید درخواست مدرکی کند که نشان بدهد مدارک تایید شده چه مصرفی دارند.
برای اسناد و مدارک ایرانی، در تهران خدماتی تحت عنوان "روند جایگزین تایید و تصدیق مدراکــ" ارایه می دهیم. به این ترتیب، سفارت بر اساس نمونه امضاهای جدید، مهر و امضای وزارت امور خارجه را تایید می نماید. لطفا توجه داشته باشید مدارکی که دیگر حاوی نمونه امضای جدید نباشد از سوی ما مورد تایید و تصدیق قرار نخواهد گرفت.
در مورد اصل بودن اسناد به خودی خود، گواهینامه ای صادر نخواهد شد.
با امضای طرف ایرانی (وزارت دادگستری و وزرات امور خارجه) از سوی ایشان تایید می شود که ترجمه مدارک، از سوی یک مترجم رسمی انجام شده است. تایید و تصدیق اصل مدارک، از سوی سفارت آلمان انجام نمی پذیرد.
از آن جایی که مسئولین کنسولی موظف به همکاری در حفاظت از تبادل اسناد در داخل کشور و حفظ اعتماد به مطمئن بودن گواهی های دولتی می باشند، می توانند در صورت مشکوک بودن به صحت سند و یا در صورتی که سند به طورمشخص حاوی مطالب کذب باشد، از تأیید مدرک امتناع ورزند.
هزینه تایید طبق مقررات قانون هزینه خارج از کشور، به شرح زیر است:
25 یورو برای شناسنامه ایرانی ، گواهی ولادت، سند ازدواج، سند طلاق، گواهی فوت، گواهی تجرد.
45 یورو برای سایر مدارک ( احکام دادگاه، گواهی سوء پیشینه، سایر گواهی ها)
هزینه هنگام درخواست به یورو دریافت می گردد. اگر مدرکی یا سندی تایید نشود، مثلا به دلیل جعل، ۷۵٪ هزینه ( یعنی ۱۵ و یا ۳۰ یورو) هزینه اخذ می شود.
گذرنامه های ایرانی تایید نمی شوند. کپی آن ها می تواند تایید شود ( به مطالب ذیل توجه کنید . صفحه اول گذرنامه کافی است.)
سایر اطلاعات را می توانید در برگه های اطلاعاتی ما بخوانید.
برگه راهنما جهت تأیید مدارک
تأیید و تصدیق کپی مدارک ایرانی، تذکر برای دانشجوها
جهت تأیید مدارک، نیاز به گرفتن وقت قبلی می باشد. لطفا به صورت آنلاین و از طریق اینترنت اقدام به گرفتن وقت نمایید:
سیستم تعیین وقت سفارت آلمان در تهران
تأیید کپی مدارک
لطفا جهت تایید کپی مدارک، اصل مدرک و نیز کپی های مربوط به هر یک از مدارک را همراه بیاورید. هزینه تایید برای یک کپی مدرک با زبانی به خط لاتین برابر با 10 یورو و برای تایید کپی مدرک به خط غیر لاتین برابر با 15 یورو می باشد که به یورو دریافت می گردد.
در صورتی که تایید مدارک برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان مورد نیاز باشد، حداکثر پنج نسخه کپی از ترجمه - که اصل ترجمه از پیش مورد تأیید وزارت امور خارجه ایران قرار گرفته باشد – رایگان خواهد بود. برای این منظور باید مدارکی ارایه دهید که نشان دهد شما برای تحصیل در یک دانشگاه در آلمان داوطلب شده اید ( مثلا پذیرش معتبر) . برای تأیید هر سری از کپی ها، نیاز به مدرک درخواست پذیرش می باشد. در این مورد فقط مدارکی معاف از پرداخت هزینه اند که برای دریافت پذیرش تحصیلی در دانشگاه ضروری هستند.
لطفا توجه داشته باشبد که اگرچه سفارت، کپی مدارک را جهت استفاده در ایران به تایید می رساند، اما این تایید تنها نشان دهنده این است که کپی برابر اصل است. اما به این ترتیب، اصالت مدرک اصلی، امضاء و یا مهر صادر کننده و یا سمت ایشان تایید نمی گردد. طبق تجربه سفارت آلمان در تهران، برخی نهادهای ایرانی (به عنوان مثال، مترجمین ایرانی) مرتبا درخواست تایید اصالت مدارک را می نمایند. اصالت یک سند یا مدرک، تنها از طریق نمایندگی خارجی ایران در آلمان می تواند به تایید و تصدیق برسد. اطلاعات لازم در این خصوص را از طریق لینک های زیر به دست خواهید آورد:
تایید مدارک جهت امور بازنشستگی، رایگان می باشد. لطفا جهت این گونه تاییدها، نامه بیمه بازنشستگی و گذرنامه خود را به همراه داشته باشید.
جهت تأیید کپی مدارک، نیاز به گرفتن وقت قبلی می باشد. لطفا به صورت آنلاین و از طریق اینترنت اقدام به گرفتن وقت نمایید:
سیستم تعیین وقت سفارت آلمان در تهران
تایید امضاء
در ساعات کاری باجه ها ( یکشنبه الی پنجشنبه، از ساعت 7:30 لغایت 10:30) امکان تأیید امضا وجود دارد.
برای تایید امضاء خودتان لطفا مدرکی را که امضا آن باید تایید شود ، گذرنامه و یا کارت شناسائی (کارت ملی) خود را همراه بیاورید. ارایه شناسنامه مدرک شناسائی محسوب نمی شود. هزینه این تایید بستگی به ارزش سندی دارد که تایید امضا می شود و بین 20 تا 250 یورو می باشد که به یورو دریافت می شود.
چند نمونه از مواردی که معمولا تایید امضا برای آن ها لارم است :
• درخواست صدور عدم سوء پیشینه
• وکالت برای اطلاعیه عقد ازدواج ( شما با این وکالتنامه به نامزد خود اجازه می دهید که در آلمان برای عقد ازدواج در ادراه ثبت تاریخی تعین کند. فرم های لازم را از همان اداره ثبت ازدواج مربوطه تهیه می کنید.) لطفاً توجه داشته باشید که گواهی رسمی (درخصوص تجرد) برای ارائه به یکی از ادارات ثبت احوال در آلمان، باید در سفارت آلمان صادر شود. برای این منظور از طریق وبسایت info@teheran.diplo.de نوبت بگیرید.
• وکالت نامه به ادارات
• وکالت برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود
• اظهارنامه اعطای مجوز برای قرارداد های خرید منعقد شده در آلمان. (لطفا برای این منظور علاوه بر گذرنامه خودتان و اظهارنامه اعطای مجوز، قرارداد خریدی را که در آلمان تنظیم سند شده است را همراه بیاورید. وکالتنامه هائی که برای قرارداد خرید داده می شوند، در مواردی نیاز به تنظیم سند دارند. مثلا در صورتی که وکالتنامه بصورت بلافسخ اعطا می شود. لطفا درباره این موارد قبلا با وکیل و یا دفترخانه خودتان در آلمان صحبت کنید.)
• صرف نظر از ارث،
انصراف از ارث
و نیز
انصراف از ارث برای کودکان
نکته: پس از اعمال تغییرات در قوانین، نمایندگی های کشور آلمان تا اطلاع ثانوی دیگر نمی توانند عملیات تشخیص هویت بر اساس قانون پولشویی (به عنوان مثال: در چارچوب افتتاح حساب، و دریافت اعتبار) انجام دهند. لطفا در صورت لزوم با بانک خود تماس حاصل نمایید.
جهت تأیید امضا نیاز به گرفتن وقت قبلی می باشد. لطفا به صورت آنلاین و از طریق اینترنت اقدام به گرفتن وقت نمایید:
سیستم تعیین وقت سفارت آلمان در تهران
اگر در مورد تایید امضا سوالی هست ، لطفا با بخش کنسولی تماس بگیرید.
تمام اطلاعات این صفحه بر اساس اطلاعات و برآوردهای سفارت در زمان تهیه این متن می باشد. اما هیچگونه تضمینی برای صحت و کامل بودن مطالب به خصوص در مورد تغییرات بعد از به روزرسانی این متن وجود ندارد.
ویزای کانادا به صورت 5 ساله و چند بار ورود صادر میگردد. اما بهتر است بدانید اعتبار ویزای کانادا برای دریافت کنندگان بسته به اعتبار پارسپورت یا همان تاریخ انقضا دارد. البته کانادا ویزاها را 10 ساله هم صادر میکند اما پاسپورتهای ایرانی حداکثر 5 ساله هستند. دریافت ویزای تضمینی کانادا در ظاهر دشوار و کمی پیچیده میباشد اما داشتن تجربه و دانش کافی در این زمینه میتواند دریافت ویزای کانادا را راحتتر کند. از مهمترین عوامل صدور ویزای کانادا، سابقه سفر و داشتن دعوتنامه معتبر میباشد. البته ارائه مدارک خواسته شده از طرف سفارت و ترتیب بارگذاری مدارک نیز بسیار حائز اهمیت است. ویزای توریستی کانادا انواع مختلفی از جمله ویزای 5 ساله کانادا، ویزای تضمینی کانادا و سوپر ویزای کانادا دارد. هر ساله ایرانیان زیادی موفق به دریافت ویزای کانادا میشوند. همانطور که در نمودار زیر مشاهده میکنید هر ساله تعداد افرادی که موفق به دریافت ویزای کانادا شدهاند در حال افزایش است.
ویزای کانادا انواع مختلفی دارد اما تنها نوع آن که در تخصص آژانسهای هواپیمایی میباشد، ویزای توریستی کانادا است که بنا به شرایط و نحوه دریافت آن انواع مختلفی دارد:
این ویزا در حالت کلی به صورت 5 ساله است. اما هنگام صدور، اعتبار آن به اعتبار پاسپورت متقاضی بستگی دارد. یعنی چنانچه تاریخ انقضای پاسپورت 2 سال باشد، ویزای صادر شده نیز به صورت 2 ساله میباشد. ویزای 5 ساله کانادا به صورت چند بار ورود صادر میشود. یعنی متقاضی میتواند به مدت 5 سال هرچند بار که بخواهد به کانادا رفت و آمد داشته باشد. البته در هر بار ورود فقط 6 ماه میتواند در این کشور اقامت داشته باشد.
در این نوع ویزا مدارک متقاضی ویزای کانادا، توسط کارشناسان بخش ویزای آژانس هواپیمایی ستاره ونک بررسی میشود. بعد از تکمیل فرم توسط کارشناسان ما، چنانچه متقاضی مدارک بیشتر برای ارائه داشته باشد، به درخواست ایشان، مدارک در صفحه اختصاصی که برای هر مسافر یا خانواده در سایت سفارت مشخص شده بارگذاری و ثبت میشود.
یکی از مدارکی که در زمان درخواست ویزا بهتر است ارائه گردد، دعوتنامه معتبر است. دعوتنامه درصد دریافت ویزای کانادا را تا حد بسیار زیادی بالا میبرد. دعوتنامه زمانی تاثیرگذار است که از اقوام درجه یک یا دیگر آشنایان شما در کانادا اخذ گردیده باشد. بعد از دریافت دعوتنامه مدارک به صورت تخصصی بررسی میگردد و سپس فرمهای مربوطه توسط کارشناسان ویزای ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تکمیل شده و به همراه دعوتنامه و سایر مدارک در سایت سفارت کانادا جهت درخواست ویزای توریستی کانادا ثبت خواهد شد.
این ویزا برای کسانی صادر میشود که میخواهند بیش از 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشند و معمولاً برای والدین یا پدربزرگها و مادربزرگهایی است که فرزندانشان اقامت دائم یا موقت در کانادا دارند. برای دریافت این ویزا فرد متقاضی باید دعوتنامه داشته باشد و مدارک مالیاش به صورت شفاف ضمیمهی فایلهای اسکن شده شود. سوپر ویزا به صورت 10 ساله صادر میشود اما چون پاسپورت ایرانیان 5 ساله است، برای آنها به صورت 5 ساله صادر میشود و دریافتکنندهی ویزا میتواند در هر بار ورود به مدت 2 سال در کانادا اقامت داشته باشد.
بهطور کلی، تهیهی مدارک ویزای کانادا یک چارت مشخص دارد (مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا در انتهای مطلب ذکر شده است)، اما میزان مانده حساب، ارائه تمکن مالی، ارائه سندهای ملکی و سایر مدارک با توجه به شرایط هر شخص ممکن است متفاوت باشد، کارشناسان ویزای کانادا در آژانس هواپیمایی ستاره ونک شرایط و مدارک شما را بررسی کرده و به شما خواهند گفت کدام مدرک را باید به چه صورت ارائه دهید تا بتوانید احتمال اخذ ویزای کانادا را بالا ببرید.
یکی از مواردی که شانس گرفتن ویزای کانادا را بسیار بالا میبرد. داشتن دعوتنامه معتبر از کانادا است. اگر مایل به داشتن دعوتنامه هستید، آژانس هواپیمایی ستاره ونک این کار را برایتان انجام میدهد. (در صورت اضافه شدن دعوتنامه به مدارک، مبلغ دریافتی بابت ویزا شارژ خواهد شد.)
و نکته آخر اینکه داشتن سابقهی سفر و ویزای شنگن شانس دریافت ویزای کانادا را بالا میبرد، اما اجباری نیست.
تکمیل مدارک و دانش اینکه چه مدارکی برای سفارت دارای اهمیت بیشتری است، مهمترین مرحله اخذ ویزای کانادا است که درصد اخذ ویزای کانادا را برای شما بالاتر میبرد. کارشناسان ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک با صبر و حوصله، آمادهی پاسخگویی به تمامی سؤالات شما در این زمینه هستند.
در صورت نداشتن دعوتنامه، ارائه رزرو هتل و شرح برنامه سفر به همراه رزرو بلیط رفت و برگشت کانادا الزامی است.
برای راحتی شما عزیزان چک لیست مدارک مورد نیاز با فرمت PDF در اینجا قرار داده شده است.
دانلود چک لیست مدارکتمامی مراحل اخذ ویزای کانادا، مانند تکمیل فرم، ارسال مدارک و حتی واریزی وجه، تنها از طریق سایت رسمی سفارت کانادا امکانپذیر است. فرم کانادا باید با دقت و توسط افراد متخصص و با تجربه پر شود. همچنین اسکن مدارک نیز با کیفیت بالا و به صورت دقیق و کامل انجام شود.
بعد از تکمیل مدارک، کارشناسان ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک فرم ویزای کانادای شما را با دقت پرکرده و تمامی مدارک را طبق استانداردهای سفارت اسکن میکنند.
نکته مهم: تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شود. شما میتوانید برای تسریع روند اخذ ویزای کانادا، ترجمهی مدارک را به آژانس هواپیمایی ستاره ونک بسپارید. (مبلغ ترجمه با ارائه رسید رسمی دارالترجمه به صورت جداگانه دریافت میشود.)
شما میتوانید فرمهای مربوط به ویزای کانادا را اینجا دانلود کنید و پس از تکمیل به آدرس ایمیل Hesari@setarehvanak.com ارسال فرمایید.
پس از تکمیل فرم و اسکن مدارک، تمامی مدارک در سایت بارگذاری شده و پس از تایید شما مرحله واریزی وجه و ارسال مدارک توسط کارشناسان ما انجام میشود.
در نهایت روز و ساعت انگشتنگاری از طرف آژانس هواپیمایی ستاره ونک به شما اعلام شده و تنها کاری که باید انجام دهید سفر به کشور مشخص شده و انجام انگشتنگاری در دفتر سفارت کانادا یا همان (VAC) است (این مرحله قبلا به صورت دلخواه انجام میگردید اما اخیرا تعیین وقت الزامی شده است).
جواب انگشتنگاری، بسته به تصمیم سفارت بعد از 2 هفته الی 6 ماه به شما اعلام خواهد شد و در صورت مثبت بودن جواب ویزا، شما 30 روز مهلت دارید، پاسپورتتان را جهت زدن برچسب ویزای کانادا به سفارت کانادا تحویل دهید.
همانطور که میدانید، کانادا در ایران سفارت ندارد، بنابراین انگشتنگاری در یک کشور واسطه انجام میشود. اینکه بهترین کشور برای انجام انگشتنگاری کدام است؟ سؤالی است که جواب آن برای اکثر متقاضیان ویزای کانادا مهم است. البته شما میتوانید از تمامی کشورهایی که سفارت کانادا در آنجا دفتر دارد، وقت انگشتنگاری بگیرید. اما به دلیل نزدیکی سه کشور ترکیه، امارات و ارمنستان به ایران اکثرا ترجیح میدهند که وقت انگشتنگاری را از یکی از این سه کشور بگیرند. اما بهطور کلی محل انگشتنگاری در روند اخذ ویزای کانادا تأثیر ندارد و شما میتوانید هر کشوری را که سفر به آن برایتان راحتتر است برای انگشتنگاری انتخاب کنید.
شهرهای نزدیک به ایران جهت انگشتنگاری ویزای کانادا: استانبول، آنکارا، تفلیس، دبی، ابوظبی، ایروان، مسقط
مرحله آخر فرستادن پاسپورت به سفارت کانادا، جهت زدن برچسب ویزای کانادا است. برای انجام این کار نیازی نیست که مجدداً به کشوری که در آن انگشتنگاری را انجام دادهاید، سفر کنید، فقط کافی است پاسپورتتان را در اختیار کارشناس خود در آژانس هواپیمایی ستاره ونک قرار دهید، ما پاسپورت شما را بعد از 2 الی 3 هفته کاری با برچسب ویزای کانادا به شما تحویل خواهیم داد. این کار در اصطلاح پیکاپ پاسپورت نام دارد.
پیکاپ پاسپورت کانادا در ترکیه، روزهای سه شنبه و جمعه انجام میشود. پروسهی ویزا دهی معمولاً 2 تا 3 هفته معمولاً زمان میبرد.
پیکاپ پاسپورت کانادا در امارات، هر روز پاسپورتها ارسال میشود. 3 تا 4 روز بعد وارد سفارت میشود معمولاً 2 تا 3 هفته زمان میبرد.
خدمات ویزا | هزینه |
---|---|
ویزای توریستی عادی | 260 دلار |
ویزای توریستی عادی افراد زیر 14 سال | 230 دلار |
سوپر ویزا | 400 دلار |
محل پیکاپ | نوع ویزا | هزینه |
---|---|---|
آنکارا | مهاجرتی و غیرمهاجرتی | 400هزار تومان |
ابوظبی | غیرمهاجرتی | 420 درهم |
دبی | غیرمهاجرتی | 170 درهم |