ویزای کانادا در وحشت کرونا!

اداره مهاجرت کانادا قصد دارد برای متقاضیان کشورهای ایران، چین و کره جنوبی که در کانون گسترش ویروس خطرناک کرونای جدید هستند و این مساله باعث محدودیت هایی برای آنها شده ویزا صادر کند. اتباع این کشورها که درخواست خود را برای ویزای کانادا ارائه داده اند و به خاطر مسائلی که از کنترلشان خارج است فاقد شرایط الزامی هستند برای انجام مراحل الزامی نظیر ارائه اثر انگشت و عکس زمان بیشتری در اختیار خواهند داشت.

اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی اولین بار در تاریخ 7 فوریه این تصمیم را در مورد اتباع چین به کار برد و حالا آن را به اتباع ایران و کره جنوبی تعمیم داده است. در وبسایت اداره مهاجرت کانادا نوشته شده است که این تصمیم در مورد متقاضیان زیر اجرایی است:

  • چینی ها، ایرانی ها و کره جنوبی ها؛ یا
  • افرادی که در ایران، چین و کره جنوبی به سر می برند؛ و
  • افرادی که به خاطر شیوع ویروس کرونای جدید با محدودیت های سفری مواجه شده اند.

این محدودیت ها و مشکلات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • بسته شدن مراکز درخواست ویزا؛
  • اختلال در خدمات؛
  • دسترسی محدود به دفاتر و ادارات دولتی؛
  • دسترسی محدود به پزشکانی که معاینات پزشکی از مهاجران به عمل می آورند.

اداره مهاجرت کانادا همچنین گفته است که به افرادی که به مدرکی دال بر اقامت دائم داشتن آنها نیاز دارند کمک خواهد کرد به کانادا بازگردند. علاوه بر این اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده که همچنان درخواست های ناقص افرادی که تقاضای ویزای کاری، ویزای توریستی، ویزای تحصیل یا اقامت دائم دارند را خواهد پذیرفت. در واقع متقاضیان یک بازه زمانی 90 روزه در اختیار خواهند داشت و طی این مدت هیچ درخواستی به خاطر ناقص بودن مدارک رد نخواهد شد. بنابراین متقاضیان از این فرصت استفاده کرده و در اسرع وقت مدارک خود را آماده کنند.

این بازه زمانی اضافی شامل اطلاعات بیومتریک (اثر انگشت و عکس) هم می شود؛ با اینکه فراهم کردن این اطلاعات ظرف 30 روز باید انجام شود، اداره مهاجرت با افزودن 60 روز دیگر فرصتی دوباره را برای افرادی که تحت تاثیر ویروس مرگربار و خطرناک کرونا قرار گرفته اند فراهم کرده است.

متقاضیان درخواست اقامت دائم کانادا

اما افرادی که از طریق سیستم اکسپرس انتری درخواست اقامت دائم کانادا را ارائه کرده اند 60 روز پس از دریافت دعوتنامه یا ITA خود زمان دارند تقاضای خود را ارائه کنند. با این حال اداره مهاجرت همچنان به پذیرش درخواست های ناقص از سوی افرادی که مدارک کافی را دال بر تحت تاثیر قرار گرفتنشان از شیوع ویروس کرونا ارائه کنند خواهد پذیرفت. متقاضیان باید نامه ای بفرستند و علت فقدان و ناقص بودن مدارک خود را توضیح دهند.

وقتی متقاضیان مدارک ناقص خود را تکمیل کردند آن را از طریق فرم آنلاین به اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی خواهند فرستاد. متقاضیانی که می خواهند از درخواست خود انصراف دهند هم می توانند از این فرم استفاده کنند. پول متقاضیانی که ظرف 24 ساعت پس از ارائه درخواست از درخواست خود انصراف دهند مسترد خواهد شد مشروط بر اینکه رسیدگی به آنها هنوز آغاز نشده باشد.

CORONA
CORONA

متقاضیان شهروندی کانادا

افرادی که فکر می کنند تاریخ مهمی را در فرایند درخواست شهروندی شان از دست خواهند داد باید از طریق اینترنت با اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا تماس بگیرند و توضیح دهند.مواردی که در این تاریخ مهم ممکن است اتفاق بیفتد عبارت اند از:

  • آزمون دانش؛
  • آزمون مجدد؛
  • مصاحبه؛
  • استماع؛
  • مراسم تحلیف شهروندی

ظرف 30 روز پس از عدم حضور در یکی از این مراسم باید با اداره مهاجرت کانادا تماس گرفته و اطلاع دهید.

اما آندسته از افراد مقیم دائم کانادا که می خواهند از ایران به کانادا بیایند و به مدرک خود دال بر مقیم دائم بودنشان نیاز دارند می توانند فرم آنلاین را به اداره مهاجرت بفرستند.  در این فرم از آنها پرسیده می شود ” آیا درخواست شما در دفتری خارج از کانادا در حال رسیدگی است؟”  متقاضی باید به این پرسش پاسخ مثبت بدهد.

در موارد اسنثنایی که باید هر طور شده به کانادا بیایید، به دفتر آنکارا واقع در ترکیه به نشانی ANKRA@international.gc.ca ایمیل بزنید. اگر هم به ویزای کاری، توریستی یا تحصیلی نیاز دارید و هر طور شده باید سریعا به کانادا بیایید این فرم آنلاین را باید پر کنید. پس از پر کردن فرم وضعیت خود را توضیح دهید و درخواست رسیدگی سریع به تقاضای ویزای کاری یا تحصیلی تان نمایید. اداره مهاجرت برای اینکه مطمئن شود درخواست شما به دفتر مناسب می رود از شما خواهد پرسید که ” آیا درخواست شما در دفتری خارج از کانادا در حال رسیدگی است؟” متقاضی باید به این پرسش پاسخ منفی بدهد و بقیه فرم را تکمیل کند.

هزینه پیکاپ ویزای کانادا

پیکاپ ویزای کانادا

حتما اصطلاح پیکاپ ویزا را شنیده‌اید اما اگر معنی آن را نمی‌دانید در ادامه با ما همراه باشید. زمانی که شما اقدام به اخذ ویزای کانادا می‌کنید دو حالت بعد از اتمام تمامی مراحل وجود دارد:

  • موافقت با درخواست
  • رد درخواست


در صورتی که درخواست ویزای شما رد شود برای دانستن علت این امر، پیگیری‌های لازم را انجام دهید و مجددا تلاش کنید. ولی در حالتی که با درخواست شما موافقت شود باید پاسپورت خود را به سفارت بفرستید تا برگه ویزا ضمیمه پاسپورت شود. به روند فرستادن و بازپس گیری پاسپورت و انجام کارهای مربوطه آن پیک آپ ویزا گفته می‌شود که توسط نماینده شما پیگیری و انجام می‌شود.

یا به عبارت دیگر فرایند ارسال پاسپورت به سفارت کانادا در کشورهای مختلف و بازگرداندن آن به شخص متقاضی را پیکاپ ویزا می‌گویند.

پیکاپ ویزای کانادا از کشورها و شهرهای مختلف:

  • پیکاپ ویزا سفارت کانادا از ترکیه (آنکارا و استانبول)
  • پیکاپ ویزا سفارت کانادا از امارات متحده عربی )ابوظبی و دبی)
  • پیکاپ ویزا سفارت کانادا از ارمنستان (ایروان)

به طور معمول به دو دلیل پیکاپ ویزای کانادا از آنکارا انجام می شود؛ یک اینکه در هفته چندین پرواز مختلف به این شهر وجود دارد و فرستادن پاسپورت ها راحت تر است و دلیل دوم و مهم اینکه سفارت کانادا در آنکارا با سرعت بیشتری عمل صدور ویزا برای پاسپورت شخص را انجام می دهد و آن را تحویل می‌دهد.

پیکاپ ویزای سفارت کانادا از ترکیه (آنکارا و استانبول)

پیکاپ فوری ویزای کانادا از ترکیه در شهرهای آنکارا و استانبول انجام می‌شود. غالبا پیکاپ ویزای کانادا از زمان تحویل به وادیان امر در سفارت کانادا در ترکیه شرکت VAC یا Visa Application Center سه تا چهار روز کاری زمان نیاز دارد. گذرنامه‌ها با پروازهای هفتگی (یکشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها) توسط نماینده این شرکت به کشور ترکیه فرستاده می‌شود و پس از مهیا شدن ویزا، پاسپورت ویزا شده درخواست کننده با پروازهای هفته بعد به ایران فرستاده می‌شوند و به متقاضی تحویل داده می‌شود. و در نهایت فرایند انجام پیکاپ ویزا و یا پیکاپ پاسپورت در حدود یک هفته طول می‌کشد.

پیکاپ ویزا و یا پیکاپ پاسپورت سفارت کانادا از امارات متحده عربی (ابوظبی و دبی):

پیکاپ ویزا، سفارت کانادا از امارات متحده عربی در شهرهای ابوظبی و دبی صورت می‌گیرد و به طور معمول دو تا سه هفته زمان می‌برد. جهت پیکاپ ویزای کانادا در اولین فرصت، پاسپورت‌ها و یا گذرنامه‌ها با اولین پرواز هفتگی به ابوظبی و یا دبی ارسال می‌شوند و پس از یک تا دو روز کاری وارد سفارت کشور کانادا می‌شوند. و پس از اماده شدن پاسپورت و تحویل آن، نماینده این شرکت با اولین پرواز هفتگی به ایران برمیگردد.

پیکاپ ویزا کانادا از ارمنستان (ایروان):

پیکاپ ویزا کانادا از ارمنستان در شهر ایروان، پایتخت ارمنستان صورت می‌گیرد.

پیکاپ ویزای کانادا برای خانواده

گاهی اوقات امکان این وجود دارد که پیکاپ ویزای کانادا بصورت خانوادگی صورت می‌پذیرد، تعدادی از پاسپورت‌ها بعد چند هفته به دست افراد برسد و یا به طور مثال یکی از پاسپورت ها نیاید و این قضیه برای آن خانواده باعث نگرانی شود. لازم به ذکر است که در این موارد جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد، بطور قطعی پیکاپ به درستی انجام می‌شود (اگر سفارت می‌خواست ویزا ندهد قطعا ایمیل تایید مشخصات برای صدور ویزا را برای فرد متقاضی ارسال نمی‌کرد). علت اصلی این مسئله این می‌باشد، بدلیل اینکه بررسی پاسپورت‌ها برای صدور ویزا بصوت موردی انجام می‌شود، ممکن است برای یک تعدادی از پاسپورت ها زودتر انجام شود و برای تعدادی دیگر بعد چند روز یا چند هفته انجام بگیرد. به همین دلیل ممکن است در یک خانواده ۴ نفری مثلا پاسپورت ۳ نفر زودتر بیاید و پاسپورت یکی از اعضای خانواده دیرتر  صورت پذیرد.


یکی بودن یا نبودن محل انگشت نگاری و پیکاپ ویزای کانادا:

زمانی که شما برای ویزا اقدام می‌کنید و برایتان وقت سفارت گرفته می‌شود و به یکی از سفارت خانه های کانادا در کشورهای اطراف جهت انجام امور انگشت نگاری کانادا مراجعه می‌کنید، در صورت داشتن شرایط مورد نظر از طرف سفارت به شما ایمیلی ارسال و در آن اعلام می‌شود که شما شرایط اخذ ویزا را دارید و باید ظرف مدت حداکثر یک ماه برای فرستادن پاسپورت جهت صدور ویزا اقدام کنید. اینکه شما بصورت حضوری یا بصورت پیکاپ، پاسپورت خود را به همان سفارتی که در آنجا انگشت نگاری کردید یا به سفارت کانادا در هر جای دیگر می‌دهید اصلا مهم نیست و مهم انجام اینکار در آن بازه تعیین شده است.

مدارک لازم برای پیکاپ ویزای کانادا:

  • پرینت ایمیل سفارت کانادا
  • پاسپورت و یا گذرنامه امضاشده
  • دو قطعه عکس ۵*۷ (مُهر، تاریخ، آدرس و شماره عکس ضروری است.)
  • قد و رنگ چشم درخواست کننده
  • تکمیل صفحه آخر ایمیل سفارت (ایمیل شخصی، آدرس و شماره تلفن)

ویزای غیرمهاجرتی کانادا:

  • پرینت ایمیل سفارت کانادا
  • پاسپورت و یا گذرنامه امضاشده

هزینه پیکاپ ویزای کانادا:

فرد متقاضی پس از اتمام مصاحبه به مدت یک ماه زمان نیاز دارد تا اقدام به پیکاپ ویزا و یا پیکاپ پاسپورت خود کند، برای پیکاپ ویزا از آن‌جایی که نیازی به حضور خود شخص برای انجام کارهای مربوطه نمی‌باشد، به همین خاطر بعضی از متقاضیان اقدام به انجام پیکاپ ویزا و خود از طریق نماینده شخصی خود می‌کنند.  هزینه پیکاپ ویزای کانادا در حال حاضر ۶۵۰۰۰۰ تومان می باشد.

تور کانادا

خدمات تور کانادا به این صورت است که شامل این موارد میشود : اقامت در هتل ۴ ستاره با صبحانه، ترانسفر فرودگاهی و داخل شهری و بین شهری، پرواز داخلی از تورنتو به ونکوور، بلیط ورودی کلیه نقاط دیدنی و نمایشگاه ها، یک نهار و یک شب شام، راهنمای تور فارسی زبان در کلیه مسیر. اگر قصد ثبت نام در تور لاکچری کانادا را دارید، نکات مهمی که باید در این مورد اطلاع داشته باشید شامل موارد از این قبیل میباشد :

۱- در صورت ثبت نام گروه های ده نفر به بالا، از تخفیف ده درصدی (۱۰%) بهره مند خواهید شد.

۲- مبلغ ۵۰ ملیون تومان ضمانت نامه بانکی به عنوان سند بازگشت، پس از صدور ویزا اخذ میگردد.

۳- در صورت رد درخواست ویزا، هزینه های ثبت نام ویزا از قرارداد کسر می شود و مابقی استرداد می گردد.

۴- هزینه بلیط رفت و برگشت به کانادا برحسب نرخ روز محاسبه خواهد شد ۵- با توجه به زمان لازم جهت صدور ویزای کانادا، بایستی تکمیل و ارسال مدارک حداقل سه ماه قبل از تاریخ تعیین شده برای سفر انجام گیرد.

همانطور که اطلاع دارید جهت سفر به کانادا حتی در قالب تور، نیاز به اخذ ویزا کانادا میباشد که مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی کانادا به این صورت است :

۱- اصل پاسپورت جدید تمامی متقاضیان با حداقل دو سال اعتبار به انضمام کلیه گذرنامه های قبلی

۲- یک قطعه عکس ۳٫۵*۴٫۵ جدید رنگی تمام رخ با زمینه سفید

۳- ترجمه سند ازدواج در صورتیکه زن و شوهر با هم سفر میکنند

۴- گردش حساب سه ماهه آخر به همراه نامه تمکن به لاتین

۵- ترجمه اسناد ملکی یا تجاری

۶- ترجمه مدارک شغلی ( شامل گواهی اشتغال به کار، فیش حقوقی، روزنامه رسمی، جواز کسب، پروانه بهره وری، پروانه نظام مهندسی، پروانه مطب، حکم کارگزینی، حکم بازنشستگی و …)

۷- تکمیل فرم های مشخصات فردی و خانوادگی برای هر یک از متقاضیان.


حال در ادامه توضیحات تور کانادا، به شرح برنامه ی ۱۳ روزه ی تور کانادا میپردازیم. روز اول تور کانادا ( فرودگاه تورنتو ، آبشار نیاگارا ) : ورود به فرودگاه تورنتو – حرکت به سوی آبشار نیاگارا – تحویل اتاق در هتل و استراحت کوتاه – وقت آزاد برای بازدید از آبشار نیاگارا – محل اقامت: هتل هیلتون. روز دوم تور کانادا ( آبشار نیاگارا ) : تور تمام روز منطقه نیاگارا –  پیاده روی در تپه کلیفتون – صرف ناهار در برج اسکایلون واقع در ۷۷۵ متر بالاتر از سطح آبشار نیاگارا

وقت آزاد برای خرید از مجموعه خرید نیاگارا با حدود ۱۰۰ فروشگاه – محل اقامت : هتل هیلتون. روز سوم ( شهر زیبای نیاگارا ) : بازدید از شهر niagara on the lake – وقت آزاد برای خرید یا صرف غذا در خیابان اصلی شهر – بازگشت به تورنتو در بعد از ظهر – محل اقامت : هتل دلتا / هیلتون یا شراتون. روز چهارم تور کانادا ( تورنتو ) : گشت لذت بخش دور شهر تورنتو (بزرگترین شهر کانادا)

گذر از منطقه دانشگاه تورنتو، ساختمان شهرداری مدرن تورنتو و برج سی ان (یکی از بلندترین برج های جهان است) – عبور از میدان دانداس در قلب شهر تورنتو – گذر از بازار سنت لورنس (در یک ساختمان آجری اواخر قرن نوزدهمی) – بازدید از موزه ی سلطنتی انتاریو که به تاریخ طبیعی و فرهنگی دنیا اختصاص دارد

محل اقامت : هتل دلتا / هیلتون یا شراتون. روز پنجم تور کانادا ( تورنتو ) : (ادامه ی بازدید از شهر تورنتو) بازدید از قلعه ی تاریخی و مشهور کازالوما و منطقه ی تاریخی دیستیلری و محله ی چینی ها – قایق سواری در بندر تورنتو و بازدید از جزیره ها – محل اقامت : هتل دلتا / هیلتون یا شراتون. روز ششم

تور کانادا ( تورنتو ) : یک روز کامل وقت آزاد در تورنتو برای لذت بردن از نقاط دیدنی بی شمار – محل اقامت : هتل دلتا / هیلتون یا شراتون. روز هفتم تور کانادا ( تورنتو – کینگستون – هزار جزیره – اتاوا ) : حرکت به سمت اتاوا – توقف در کارخانه ی پای سیب به نام سیب بزرگ کولبورن برای استراحت – خرید خوراکی – بازدید از شهر پرجاذبه کینگستون (دارای ساختمان هایی با معماری خاص با سنگ های محلی و با دست برش داده شده.)

بازدید از ساختمان شهرداری، محوطه ی دانشکده افسری سلطنتی، دانشگاه کونینز، زندان های معروف کینگستون که به موزه تبدیل شده اند، خانه ی بل وو، کلیسای جامع سنت ماری، خانه های تاریخی منطقه ی حراستی سیدنهام و مرکز شهر تاریخی کینگستون – قایق سواری با قایق تفریحی در طول رودخانه ی سنت لورنس – گذر از میان پارک ملی هزار جزیره (بین مرز کانادا و آمریکا) – محل اقامت : هتل دلتا یا شراتون. روز هشتم تور کانادا : ترانسفر فرودگاهی و پرواز به ونکوور – ترانسفر به هتل – وقت آزاد – محل اقامت : هتل دلتا یا شراتون. روز نهم تور کانادا : تور تمام روزه – ۸ ساعت دیدار از شهر ونکوور – صرف نهار – دیدار از پل معلق. روز دهم تور کانادا : صرف صبحانه – بازدید از منطقه کوهستانی Grouse Mountain – صعود به قله با تله کابین – صرف ناهار در بالای قله – مشاهده کل منطقه از فراز توربین بادی – بازدید از پارک زیبای استنلی (از بزرگترین پارکهای کشور کانادا) – وقت آزاد برای خرید از shopping center. روز یازدهم تور کانادا : سفری بسیار به یاد ماندنی و رویایی با کشتی توریستی کروز به جزیره ویکتوریا – بازدید از یکی از زیباترین باغ های گل دنیا – محل اقامت: دلتا شراتون. روز دوازدهم تور کانادا : برنامه آزاد. روز سیزدهم تور کانادا : ترانسفر فرودگاهی – پرواز به ایران. حال که از اطلاعات تور کانادا مطلع شدید، میتوانید جهت مشاهده هزینه ی تور کانادا بر روی لینک “تور کانادا” کلیک کرده و نرخ های تور کانادا را مشاهده نمایید . از خدمات مرتبط که میتوان به انها اشاره کرد، پیکاپ ویزا کانادا میباشد که پیکاپ کانادا از شهر های استانبول، آنکارا، ایروان ارمنستان، دبی، ابوظبی انجام پذیر است. همچنین میتوان به خدمات اخذ وقت سفارت انگلیس اشاره کرد که با بازگشایی سفارت انگلیس در تهران، انجام امور مربوط به صدور ویزا انگلیس همچون وقت سفارت انگلیس، در تهران انجام خواهد شد. همچنین متقاضیان ویزا شینگن نیز میتوانند از خدمات وقت سفارت ایتالیا استفاده کنند. همچنین برای متقاضیان ویزا آمریکا هم اخذ وقت سفارت آمریکا از ارمنستان، دبی و آنکارا صورت میگیرد.

وقت سفارت ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا,وقت سفارت ایتالیا فوری,وقت فوری سفارت ایتالیا,اخذ وقت سفارت ایتالیا,رزرو وقت سفارت ایتالیا,قیمت وقت سفارت ایتالیا,وقت آنلاین سفارت ایتالیا,آدرس سفارت ایتالیا,تعیین وقت سفارت ایتالیا,سایت سفارت ایتالیا,گرفتن وقت آنلاین سفارت ایتالیا,چگونه وقت سفارت ایتالیا بگیریم,مدارک لازم برای سفارت ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا

مراحل اخذ ویزا ایتالیا – اخذ وقت سفارت ایتالیا

۱- اخذ ویزا شینگن – ورود به حوزه شینگن از ایتالیا

  • مدت صدور ویزای شینگن
    • بطور معمول زمان بررسی مدارک متقاضی جهت صدور ویزا شینگن دو تا سه هفته است که البته ممکن است این زمان کمتر هم باشد و یا ممکن است جهت تکمیل مدارک و صدور قطعی ویزا شینگن نیاز به زمان بیشتری جهت بررسی مدارک باشد ولی عموماً تا ۱۴ روز کاری بعد از تحویل مدارک به کنسولگری، مشخص خواهد شد که شما واجد دریافت ویزا شینگن هستید یا خیر.
  • هزینه صدور ویزای شینگن
    • قیمت صدور ویزای شینگن ۶۰ یورو است که در زمان درخواست به صورت نقدی در روز مصاحبه پرداخت می‎شود. (به همین دلیل برای روز مصاحبه ۶۰ یورو جهت پرداخت به سفارت همراه خود ببرید)
    • کودکان زیر ۶ سال هزینه کنسولی ندارند و هزینه برای کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال ۳۵ یورو است.
  • مدت اعتبار ویزای شینگن
    • مدت اعتبار ویزای شینگن تا ۹۰ روز در یک مدت شش ماهه است.
    • برای هر ویزا شینگن دو تاریخ مشخص میشود؛ یکی تاریخ اعتبار ویزا و یکی تعداد روزهای مجاز ویزا که حداکثر ۹۰ روز است. برای ورود به حوزه شینگن لازم است هر دو تاریخ معتبر باشند.
    • یک کد برای مشخص کردن تعداد دفعات مجاز ورود به حوزه شینگن است که می‎تواند از یکبار ورود تا تعداد ورود نامحدود باشد.
    • مدت تاریخ اعتبار ویزا برای کسانی که اولین بار ویزا شینگن درخواست میدهند، معمولا ۱۵ روز است و با درخواست برای اقامت بیش از ۱۵ روز موافقت نخواهد شد مگر اینکه دلیل موجهی برای اقامت طولانی‎تر ارائه دهند.

۲- مدارک موردنیاز اخذ ویزا شینگن

  • اصل پاسپورت با ۷ ماه اعتبار( امضاء شده ) و پاسپورت قدیم.
  • ۲قطعه عکس (رنگی- زمینه سفید-۷۰% چهره – ۳٫۵ × ۴٫۵ )
  • اصل شناسنامه با ترجمه .
  • مدارک مالی و بانکی :
    • ریز پرینت بانکی ۶ یا ۳ماه آخر (به زبان انگلیسی) – حداقل موجودی ۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان (به ازای هر نفر – با مهر بانک – حساب کوتاه مدت یا جاری).
    • در صورت داشتن سپرده های بانکی : اصل سند سپرده بلند مدت
    • درست بودن نام صحیح مسافر و تأییدیه بانک
  • مدارک ملکی :
    • ترجمه رسمی و اصل سند ملکی با مهر داد گستری.
  • مدارک شغلی:
    • پزشکان : پروانه مطب – کارت نظام پزشکی بهمراه ترجمه – دانشنامه تحصیلی بهمراه ترجمه
    • مهندسان : پروانه مهندسی – کارت نظام مهندسی بهمراه ترجمه.
    • وکلا : پروانه وکالت – کارت وکالت بهمراه ترجمه.
    • مشاغل آزاد : پروانه کسب بهمراه ترجمه – کارت بازرگانی بهمراه ترجمه (در صورت وجود).
    • صاحبان شرکتها : روزنامه رسمی تاسیس شرکت و آخرین تغیرات شرکت بهمراه ترجمه با مهر دادگستری – گواهی شغلی (با ذکر سمت، سابقه کاری، حقوق و مزایا) بههمراه – کارت بازرگانی بهمراه ترجمه (در صورت وجود)
    • کارمند بخش خصوصی : روزنامه رسمی تاسیس شرکت و آخرین تغیرات شرکت به اضافه ترجمه با مهر دادگستری – گواهی شغلی (با ذکر سمت، سابقه کاری، حقوق و مزایا) بهمراه ترجمه – لیست بیمه ۶ ماهه بهمراه ترجمه.
    • ساختمان سازها : اصل گواهینامه ساختمان – اصل قرارداد همکاری – اصل پایان کار ساختمان – کارت انبوه سازی.
    • مشاغل دولتی : حکم کارگزینی – فیش حقوقی ۳ماهه بهمراه ترجمه.
    • بازنشسته ها : حکم بازنشستگی – آخرین فیش حقوقی بهمراه ترجمه.
    • دانش آموزان و دانشجویان : گواهی اشتغال به تحصیل و کارت دانشجویی بهمراه ترجمه.
  • توجه : اخذ ویزای شینگن برای خانم خانه دار : مدارک فوق از همسر ایشان کسب میشود – سند ازدواج.
  • توجه : در صورت سفر کودک، موافقتنامه محضری از سرپرست کودک لازم است
۳- تکمیل اپلیکیشن فرم ایتالیا

شما ( متقاضی اخذ ویزا ) باید اپلیکیشن فرم ایتالیا را پرینت گرفته و اطلاعات اپلیکیشن فرم ایتالیا را به دقت تکمیل نمایید و در روز مصاحبه به همراه دیگر مدارک به سفارت ارائه دهید.

این فرم در بخش دانلود های سایت یزدان گشت سفیران موجود می باشد.






۵- اخذ وقت سفارت ایتالیا
مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت ایتالیا

کپی صفحه اول گذرنامه یا پاسپورت – شماره تماس متقاضی – تاریخ دعوتنامه یا هتل (درصورت وجود)

۶- حضور در کنسولگری در روز مقرر جهت انجام مصاحبه


مدارک لازم برای ارائه در روز مصاحبه

در روز مصاحبه به همراه داشتن مدارک زیر الزامی میباشد. توجه کنید که این مرحله بسیار مهم میباشد لذا در فراهم آوردن مدارک به دقت عمل کنید در غیر این صورت احتمال رد تقاضای درخواست ویزا شینگن شما بالا خواهد بود.

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای ایتالیا
  • شناسنامه (همراه با ترجمه‌ی رسمی شناسنامه با فتوکپی از تمام صفحات(
  • دعوتنامه تکمیل شده توسط یک شهروند ایتالیایی یا شهروند خارجی ساکن ایتالیا
  • فرم درخواست ویزا از سوی دعوت کننده و کپی از کارت اقامت وی
  • گذرنامه (۶ ماه اعتبار از تاریخ درخواست ویزا و کپی از ۵ صفحه اول و صفحات داری مهر ویزا(
  • دو قطعه عکس رنگی ۳ × ۴ (روشن – واضح – کاملا جدید و مشابه با ظاهر فعلی متقاضی(


    • توجه: در صورتی که عکس همراهان در پاسپورت شما باشد، باید برای همراهان نیز دو قطعه عکس در مدارک در نظر بگیرید.
  • اسناد مبنی بر وضعیت شغلی متقاضی
    • کارمندان بخش دولتی ترجمه‌ آخرین حکم کارگزینی .
    • کارمندان بخش خصوصی‌ گواهی اشتغال به کار .
    • صاحبان شرکت‌های خصوصی آخرین روزنامه رسمی شرکت (که از تاریخ صدورش بیش از سه سال نگذشته باشد) همراه با رزومه‌ی شرکت به زبان انگلیسی – دو سری کپی از اصل مدارک فارسی.
    • مشاغل آزاد جواز کسب معتبر صادره از شهرداری محل سکونت به همراه رسید آخرین پرداخت مالیاتی و یا کارت بازرگانی به همراه رسید آخرین پرداخت مالیاتی.
    • اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان : کارت عضویت هیئت علمی یا کارت بین‌المللی دانشجویی.
    • نکته: ارائه ترجمه و اصل فیش حقوقی و یا جوازکسب همسر برای خانم های متاهل الزامی است.
  • آدرس دقیق محل کار و منزل
  • پرینت ۳ ماهه آخر حساب جاری بانکی با گردش مالی مناسب.
  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی، و دو سری کپی از اصل مدارک فارسی.
  • سند مالکیت به نام فرد متقاضی یا همسر به همراه ترجمه.
  •  ۶۰یورو پول نقد (جهت صدور ویزا شینگن)
  • بیمه مسافرتی برای کل مدت زمان اقامت فرد متقاضی به همراه اصل و کپی
  • کل مبلغ ویزا.
  • رزور هتل در مقاصد مورد نظر در ایتالیا (در صورت دارا بودن) به همراه اصل و کپی
  • بلیط یا رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما به همراه اصل و کپی
  • توجه: تمام ترجمه ها باید به زبان انگلیسی یا ایتالیایی باشد و داشتن مهر رسمی دادگستری الزامی نیست
  • توجه : در صورتی مراحل اخذ ویزا شینگن به مجری دیگری غیر از شخص متقاضی سپرده شود :
    • ضمانت‌نامه بانکی و یا چک رمزدار به مبلغ هشتاد میلیون ریال برای هر فرد

آدرس کنسولگری های ایتالیا

آدرس سفارت ایتالیا در تهران :

جردن – خیابان فرزان شرقی – پلاک ۱۵



پیکاپ ویزای کانادا

پیکاپ ویزای کانادا

کشور کانادا در کشورمان ایران ، سفارت ندارد.

لذا کسانی که قصد اقدام برای انواع اقامت های موقت و دائم کانادا را دارند می بایست برای انجام برخی مراحل اداری پروسه خود به مراکز VAC (سفارت کانادا)

در کشورهای همسایه همچون امارات ، ترکیه ویا ارمنستان و … مراجعه نمایند.

فرد متقاضی پس از انجام مصاحبه و بایومتریک که در سفارت بصورت حضوری انجام می شود،باید به کشور بازگشته و منتظر ایمیل تایید ویزای خود بماند.

این ایمیل درصورتی برای فرد ارسال می شود که درخواست ویزای فرد از طرف سفارت کانادا تایید شده باشد.

به تمامی اقداماتی که از زمان ارسال پاسپورت فرد متقاضی و برگرداندن پاسپورت به همراه ویزا انجام میشود،خدمات پیک اپ ویزا و یا پیک آپ پاسپورت می گویند.

آیا برای دریافت ویزا نیازی به حضور فرد متقاضی هست؟

برای دریافت ویزا نیز نیازی به حضور فرد متقاضی در کشور واسطه نیست!

بلکه می تواند انجام این کار را به نماینده قانونی و معتمد خود واگذار کند . 

مراحل درخواست پیکاپ ویزای کانادا

فرد پاسپورت و ایمیل تایید ویزای خود را به شرکت معتمدی که خدمات پیک آپ را تحت نظر اداره مهاجرت ایران انجام می دهد و مجوز اخذ پیکاپ ویزا را دارد،مراجعه کند.

شرکت مهاجرتی ایرانتو در زمره این شرکت ها قرار دارد .

از چه کشورهایی می توان مراحل پیکاپ ویزای کانادا را انجام داد ؟

خدمات پیکاپ ویزا عموما از طریق شهرهای دبی در کشور امارات ، شهر ایروان پایتخت ارمنستان و نیز شهرهای آنکارا و استانبول واقع در کشور ترکیه انجام می شود .

البته ما پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی در ارتباط با مراحل بایومتریک و نیز خدمات پیکاپ ویزا ،با مشاورین ایرانتو مشورت های لازم را در این باره انجام دهید تا به بهترین و امن ترین روش ها دست یابید.

مدت زمان انجام پیکاپ ویزا

فرایند پیکاپ ویزا بنا به انتخاب کشور واسطه خود ، معمولا بین ۳ تا ۱۴ روز زمان می برد .

در آنکارا طی ۳ روز انجام می شود در حالی که در امارات ممکن است تا ۲ هفته نیز طول بکشد .

البته نکته مهمتر اینکه فرد می بایست به محض دریافت ایمیل تایید ویزای خود،برای پیک آپ ویزا اقدام کند چرا که این تایید ویزا نهایتا تا یک ماه اعتبار دارد .

مدارک مورد نیاز جهت پیکاپ ویزا کانادا

  • دو قطعه عکس ۵×۷ ( مهر عکاسی روی یکی از آن‌ها درج شده باشد)
  • پاسپورت معتبر ( اعتبار کافی داشته باشد )
  • پرینت ایمیل تایید ویزای سفارت
  • فرم وکالت نامه فرد متقاضی
  • صفحه آخر ایمیل شامل مشخصاتی چون نام،آدرس، شماره تلفن و نیز ویژگی‌های ظاهری:قد،وزن و رنگ چشم است .