شرکت vfs و راهنمای وقت سفارت اتریش

چطور می توانم وقت سفارت اتریش بگیرم؟

برای تعیین وقت سفارت اتریش و درخواست ویزای اتریش به وبسایت شرکت VFS مراجعه کنید، در آنجا می توانید وقت مورد مورد نظر خود را رزرو کنید. سپس متقاضیان برای ارائه مدارک و ثبت اطلاعات فردی و بیومتریک باید به صورت حضوری به محل این شرکت مراجعه کنند.

معرفی مرکز VFS

VFS به عنوان یک شرکت بین المللی خدمات مربوط به رزرو وقت سفارت، دریافت مدارک و بررسی مدارک متقاضیان، تنظیم درخواست ویزا و تشخیص هویت را از طرف سفارت تعدادی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، یونان، نروژ، فنلاند، بلژیک، یونان، کشور اتریش و برخی دیگر از کشورها انجام می دهد.

آیا ویزای اتریش ویزای شینگن است؟

اتریش یکی از کشورهای حوزه شینگن است. ویژگی های ویزای اتریش مشابه ویزای شینگن می باشد و شما با داشتن ویزای شینگن اتریش امکان سفر به تمام کشورهای محدوده شینگن و به مدت حداکثر 90 روز را خواهید داشت.

چرا باید وقت سفارت اتریش بگیرم؟

متقاضیان ورود و سفر به این کشور باید ابتدا وقت سفارت اتریش بگیرند تا بتوانند برای درخواست ویزا اقدام کنند. افراد باید حداکثر تا 90 روز و حداقل تا 4 هفته قبل از تاریخ سفر خود برای رزرو وقت اقدام کنند. همانطور که قبلاً اشاره شد رزرو وقت سفارت اتریش از طریق شرکت VFS انجام می شود



برای گرفتن ویزای اتریش چقدر زمان نیاز دارم؟

پس از تعیین وقت سفارت اتریش و ثبت درخواست، زمان بررسی ویزا به صورت معمول بین 15-20 روز طول می کشد اما با توجه به موقعیت های خاص در زمان های خاص امکان دارد این پروسه تا 30 روز نیز طول می کشد.

انواع ویزای اتریش

متقاضیان ویزای اتریش ابتدا باید با توجه به هدف و قصد سفرشان نوع ویزای خود را انتخاب کنند و سپس بعد از تعیین وقت سفارت اتریش برای دریافت ویزا، درخواست خود را ثبت نمایند. در ادامه به تقسیم بندی ویزای اتریش اشاره می شود.

· ویزای نوع A- ویزای کوتاه مدت نوع A یا ویزای ترانزیت فرودگاهی

در این ویزا افراد اجازه خارج شدن از فرودگاه کشور اتریش را ندارند. این ویزا برای افرادی مناسب است که از اتریش به مقصد دیگری سفر می کنند.

· ویزای نوع B - ویزای کوتاه مدت نوع B

این ویزای کوتاه مدت نیز برای افرادی که قصد دارند از طریق زمینی از کشور اتریش به کشور دیگری سفر کنند مناسب می باشد. با داشتن این نوع ویزا افراد نمی توانند مدت زمان زیادی را در این کشور بگذرانند.

· ویزای نوع C - ویزای توریستی

این ویزای کوتاه مدت برای متقاضیانی مناسب می باشد که قصد سفر به اتریش و بازدید از جاذبه های توریستی این کشور را دارند و تا زمان اعتبار ویزای توریستی اتریش افراد مجوز دارند در آنجا اقامت داشته باشند.

· ویزای نوع D – ویزای اقامت و ویزای تجاری اتریش

افرادی که به قصد تجارت و داد و ستند قصد سفر به اتریش را دارند می توانند با ارائه مدارک مرتبط برای دریافت این نوع ویزای چندبار ورود درخواست کنند.

· ویزای کار اتریش

افرادی که قصد دارند در اتریش کار کنند باید ابتدا دعوتنامه و مدارکی مبنی بر تضمین مالی از کارفرمای موردنظر در این کشور تهیه کنند و سپس با ارائه این مدارک به سفارت اتریش این نوع ویزا را درخواست کنند.

· ویزای تحصیلی اتریش

سیستم تحصیلی رایگان و دانشگاه های معتبر با رتبه بالای جهانی در اتریش، این کشور را به یکی از مقاصد هدف برای کسانی که قصد تحصیل دارند تبدیل نموده است.

· ویزای خویشاوندی اتریش

اگر افراد دوستان، اقوام و آشنایانی در اتریش داشته باشند این امکان وجود دارد که از این نوع ویزا برای دیدار نزدیکانشان در این کشور استفاده نمایند.

برای گرفتن ویزای اتریش چه مدارکی لازم است؟

با توجه به هدف متقاضیان از سفر به کشور اتریش مدارک لازم متفاوت خواهد بود اما به طور کلی برای گرفتن ویزای اتریش می توان به مدارکی از قبیل آنچه در ادامه مطالعه می کنید اشاره کرد.

· گرفتن وقت سفارت اتریش

· پر کردن فرم درخواست ویزا

· پاسپورت معتبر

· 2 قطعه عکس پاسپورت سایز جدید

· بیمه مسافرتی

· رزرو بلیط و برنامه سفر

· رزرو و تاییدیه هتل

· رضایتنامه کارفرما

· مدارک مبنی بر تمکن مالی متقاضی

· رسید پرداختی هزینه درخواست ویزا

· اصل و کپی تمام مدارک

· ترجمه کلیه مدارک به زبان آلمانی


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد