چگونه بدون سند ملکی ویزای شینگن بگیریم

اخذ ویزای شینگن بدون سند ملکی ممکن است یا طبق گفته‌ها و شنیده‌ها، برای اخذ ویزای شینگن باید حتماً سند یک ملک که به نامتان است را ضمیمه پرونده کنید؟

البته این جمله‌ای است که دهان به دهان در آژانس‌های اخذ ویزا می‌چرخد و متقاضیان را نگران کرده است. چرا که همه افرادی که می‌خواهند راهی اروپا شوند که ملک و املاک ندارند. یک متقاضی ممکن است توریست باشد و تمام سرمایه‌اش را برای سفر توریستی کنار گذاشته باشد. این فرد هزینه کردن برای خرید خانه را غیرمنطقی می‌داند، چرا که مدام از این کشور به آن کشور می‌رود و اصلا در خانه نیست.

در طرف دیگر، افرادی هستند که می‌خواهند فرزندشان را برای تحصیل در اروپا راهی منطقه شنگن کنند. والدین همه دانشجویان که خانه ندارند. آیا این دلیل می‌شود که یک فرد بااستعداد و مشتاق ادامه تحصیل نتواند ویزای شینگن را به دست بیاورد و به دانشگاه‌های اروپا راه پیدا کند؟

همه این گفته‌ها به کنار، اصلاً به ذهنتان رسیده که نوعی از ویزای شینگن وجود دارد که برای دریافت خدمات درمانی صادر می‌شود. به راستی کسی که مریض دارد، همه دار و ندارش را می‌فروشد تا بتواند هزینه‌های سنگین درمانش را در بیمارستان‌های یک کشور اروپایی مجهز بپردازد.

اگر از جمله افرادی هستید که تصور می‌کنید امکان اخذ ویزای شینگن با سند ملکی، سدی برای رسیدنتان به اروپا شده، بیایید ببینم که این گفته از کجا آب می‌خورد و چه اندازه درست است.


اخذ ویزای شینگن تنها با سند ملکی، دروغ یا واقعیت؟

باورتان بشود یا نه، هیچ کدام از کشورهای عضو پیمان شینگن پیش شرطی مانند داشتن یک سند ملکی به نام را در لیست مدارکشان ندارند. بنابراین داشتن سند ملکی برای ورود به خاک اروپا الزامی نیست و امکان اخذ ویزای شینگن بدون سند ملکی هم وجود دارد. حالا چرا این حرف در بین آژانس دارها می‌چرخد و متقاضیان اخذ ویزای شینگن را نگران کرده، جای تحقیق دارد.


چرا سند ملکی ضمیمه پرونده ویزای شینگن می‌شود؟

همان‌طور که میدانید صدور ویزای شینگن این روزها سخت شده است. مخصوصاً اگر کسی برای اولین بار بخواهد به یکی از 26 کشور اروپایی عضو این پیمان سفر کند، احتمال دارد که بررسی مدارکش طولانی‌تر از سایرین شود و افسران سفارت دقیق‌تر مدارک وی را بررسی کنند.

علت این موضوع، افزایش مهاجرت‌های غیرقانونی به اروپا است. چه بسا کسانی که ویزای شینگن را برای سفر گرفته‌اند و پس از ابطال ویزا، به کشورشان برنگشته‌اند و هنوز در اروپا هستند.

ضمیمه کردن سند ملکی در پرونده ویزای شینگن، نشان می‌دهد که شما وضعیت اقتصادی خوبی در کشورتان دارید و سفرتان به اروپا تفریحی، کاری و... است. در حقیقت، کسی که خانه و زندگی‌اش اینجا باشد، ترجیح می‌دهد که بعد از تمام شدن سفرش و ابطال ویزا، به کشورش برگردد و زندگی طبیعی‌اش را ادامه دهد.

حال متوجه شدید که چرا ضمیمه کردن سند ملکی توصیه می‌شود. این کار فقط روند دریافت ویزای شینگن را سرعت می‌بخشد و تأثیر دیگری در روند اخذ ویزا ندارد. در نتیجه و با توجه به موارد گفته شده، امکان اخذ ویزای شینگن بدون سند ملکی هم وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد